حمله تروریستی در دایکندی ثابت کرد که حضور پررنگ داعش در افغانستان را نمی توان کتمان کرد
(last modified 1403-06-24T11:34:48+00:00 )
سنبله 24, 1403 16:04 Asia/Kabul

کارشناس سیاسی افغان گفت: حملات تروریستی در افغانستان توسط داعش در سایه حکومت طالبان رخ می دهد و حمله خونبار دایکندی ثابت کرد که حضور پررنگ داعش در افغانستان را نمی توان کتمان کرد.

گل محمد مختاری کارشناس سیاسی افغان در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری در مورد حمله تروریستی اخیر در ولایت دایکندی گفت: طالبان همیشه در مجامع جهانی تبلیغ می کنند و ادعا دارند که امنیت سرتاسری در افغانستان تامین شده و هیچ گروه تروریستی همچون داعش در افغانستان حضور ندارد ولی حادثه خونباری که در دایکندی اتفاق افتاد نشان از این دارد که امنیت در این کشور تامین نیست و گروه های تروریستی همچنان به فعالیت مشغول هستند و در همه ولایات حضور پررنگی دارند.

وی ادامه داد: حملات تروریستی که در حال حاضر در سایه حکومت طالبان در افغانستان رخ می دهد قابل توجه است و کشورهای جهان و همسایه های افغانستان در تعامل با حکومت طالبان باید به این مسله توجه داشته باشند.

این عالم شیعه افغانستانی بیان داشت: جامعه شیعیان افغانستان همیشه با تمام حکومت های که در افغانستان بر سرکار امده اند نهایت همکاری را داشته اند و همیشه از این جغرافیا دفاع کرده اند و بهترین افتخارات را در بخش های دینی، فرهنگی، سیاسی، هنری و ورزشی آفریده اند ولی همیشه این ها در همه جا قربانی شده اند و این وظیفه حکومت است که در تامین امنیت آن ها گام های اساسی رابردارد.

مختاری یادآور شد: در حملات تروریستی همچون حمله خونبار دایکندی دست های از بیرون افغانستان دخالت دارد و داعش محصول آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است و ما دست این جنایتکاران را در حوادث خونبار تروریستی دخیل می دانیم.  

این کارشناس افغانستانی تصریح کرد: در آستانه هفته وحدت دشمنان تلاش دارند که با ایجاد فته میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند ولی همچنان که در گذشته موفق نشدند این بار هم موفق نخواهند شد و البته این می طلبد که حاکمیت فعلی در افغانستان در تامین امنیت تلاش کند.

گروه تروریستی داعش عصر روز پنج شنبه، موتر حامل شماری از باشندگان  ولسوالی سنگ‌تخت و بندر ولایت دایکندی را که به استقبال زائران کربلا رفته بودند، متوقف و آنان را تیرباران کردند.

بر اساس آخرین آمارها، حمله افراد مسلح ناشناس به شیعیان ولایت دایکندی عصر روز گذشته 14 شهید و 4  زخمی برجای گذاشت.

داعش مسوولیت این حمله را پذیرفته است.

کلیدواژه