رهبر معظم انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش را به شدت تحقیر کردند
(last modified 1403-07-15T09:00:59+00:00 )
میزان 15, 1403 13:30 Asia/Kabul

فعال فرهنگی-اجتماعی افغانستانی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور و ایراد خطبه در نماز جمعه تهران رژیم غاصب صهیونیستی و هم پیمانانش را به شدت تحقیر کردند.

حجت الاسلام سید محمد هاشمی راستی مسوول دفتر نمایندگی مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان افغانستان در مشهد در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار کرد: ملت ایران هم با حضور پرشور در صحنه به این رژیم غاصب اعلام کرد که با اقدامات شیطانی آن ها هراسی به دل راه نمی دهد و پای انقلاب اسلامی باقی می ماند. این همصدایی ملت ایران درس های بزرگی برای مردم آزاده دنیا داشت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی مشکل اساسی منطقه را دخالت بیگانگان دانستند و مسلمانان را توجه دادند که مخصوصا مشکلات خاورمیانه یا غرب آسیا ناشی از مداخلات بیگانگان است و عامل محوری جنگ ها، ناامنی های مستمر، فجایع و کشتارها را هم رژیم صهیونیستی و کشورهایی خواندند که مدعی برقراری صلح هستند و به نام صلح و امنیت این فجایع را به بار می آورند و همچنان تاکید کردند که محورهای مقاومت با شهادت رهبرانشان عقب نشینی نمی کنند و در برابر توطئه های رژیم غاصب صهیونیستی قطعا پیروز می شوند.

این کارشناس افغانستانی یاد آور شد که درپی شهادت سید مقاومت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان این نهاد انقلابی در حملات رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت، عملیات موفق وعده صادق 2 در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اهمیت ویژه داشت، اقدامی سرنوشت ساز برای تمام مسلمانان و حاوی پیام های مهمی بود.

مسوول دفتر نمایندگی مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان افغانستان در مشهد عنوان کرد: رژیم صهیونیستی و عوامل استکبار از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی در فضای مجازی سعی داشتند رعب و وحشتی ایجاد کنند تا کسی جرات تجمع و برگزاری نماز جمعه را با این شکل نداشته باشد اما حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور گسترده مردم در نماز جمعه خط بطلانی بر توطئه های شوم دشمنان بود، نقشه هایشان نقش بر آب شد و ابهت و حیثیت از دست رفته شان کاملا نابود شد.

هاشمی راستی یاد آور شد که رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کردند که دشمن امت اسلامی در همه جای جهان یکی است اما سیاست هایش در دشمنی متفاوت است مسلمانان غفلت کرده اند و نتایج آن را هم دیده اند مسلمانان نباید در مساله فلسطین و جنایات اسرائیل غفلت کنند بلکه باید کمربند دفاع، استقلال طلبی و عزت را از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان در همه کشورها و ملت های اسلامی محکم ببندند. اساس سیاست مستکبران را هم تفرقه و فتنه انگیزی بین مسلمانان دانستند و با صراحت فرمودند که دشمن تمام مسلمانان یکی است پس مسلمانان باید درک کنند و توجه داشته باشند که از وحدت و انسجام به عنوان راهبرد نجات امت اسلامی غفلت نکنند.

این فعال فرهنگی-اجتماعی گفت: مسلمانان در شرایط حساس فعلی بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به وحدت، انسجام و یکپارچگی دارند و همه باید در صفوف به هم فشرده در برابر دشمن واحدی که با طرح ها و نقشه های مختلف وارد می شود و یکی از اهدافش ایجاد تفرقه و نفاق است صفوف واحدی را تشکیل دهند، هیچ وقت دچار گسست نشوند، این بیداری و آگاهی ناشی از بصیرت بیش از پیش در بین مسلمانان تقویت شود و همه باید خود را در این زمینه مسوول بدانند.

هاشمی راستی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنان اشاره داشتند که هر مردمی حق دفاع از سرزمین و حاکمیت خود را دارند، در مورد عملیات طوفان الاقصی پاسخ روشنی به بسیاری از شبهات و تبلیغات دشمنان دادند و این عملیات را اقدام طبیعی، قانونی، دفاعی و مشروع ملت مسلمان فلسطین خواندند و اینکه هیچ کس حق اعتراض و انتقاد از ملت فلسطین را ندارد.

وی اضافه کرد: ایشان عملیات وعده صادق 2 را هم کاملا قانونی و مشروع خواندند، بیانات روشن و مشخصی داشتند که برای تمامی رزمندگان و مجاهدان محورهای مقاومت راهگشا است، تکلیف تمام مسلمانان دنیا را روشن کردند و همه را به وظایف شان توجه دادند.

 

کلیدواژه