مخالفین مسلح دولت افغانستان در ولایت جوزجان توان مقاومت در برابر نیروهای دولتی را ندارند
(last modified 1395-10-28T10:21:02+00:00 )
جدی 28, 1395 14:51 Asia/Kabul
  • مخالفین مسلح دولت افغانستان در ولایت جوزجان توان مقاومت در برابر نیروهای دولتی را ندارند

مخالفین مسلح دولت افغانستان در ولایت جوزجان فعالیت هایی دارند اما توان مقاومت در برابر نیروهای دولتی را ندارند

مسوول مطبوعاتی فرماندهی پلیس ولایت جوزجان در شمال افغانستان گفت: اگرچه مخالفین مسلح دولت در برخی مناطق این ولایت فعالیت هایی دارند اما توان مقاومت در برابر نیروهای دولتی را ندارند.

حکمت الله امین زاده در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: تدابیر امنیتی از سوی نیروهای امنیتی اتخاذ شده تا در صورتی که مخالفین مسلح بخواهند تحرکاتی داشته باشند به سرعت سرکوب شوند، به تازگی پایگاهی در ولسوالی قوش تپه برقرار شده و پاسگاه هایی هم ایجاد شده که نیروهای مشترک پلیس و ارتش در آن ها مستقر شده اند.

وی با بیان اینکه پاسگاه هایی هم از سوی نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی های قوش تپه و درزاب ایجاد شده است افزود: مردم ولایت جوزجان در نقاط مختلف با اتحاد و همبستگی در کنار نیروهای امنیتی حضور دارند و از آنان پشتیبانی می کنند، مردم با خیزش هایی که علیه مخالفین مسلح دارند همکاری جدی با نیروهای نظامی دولتی می کنند و نقش عمده ای در سرکوب مخالفین دارند.

به گفته این مقام پلیس جوزجان چندی پیش در برخی روستاها هم که مخالفین مسلح دست به اقداماتی زده و در صدد آتش زدن خانه های مردم بودند حتی زنان در کنار مردان قرار گرفته، مسلح شدند و به دفاع از مناطق خود پرداختند که نیروهای امنیتی هم به منطقه اعزام و در نتیجه مخالفین مسلح سرکوب شدند.

امین زاده ضمن عادی خواندن وضعیت امنیتی در مناطق مختلف ولایت جوزجان گفت: پیشتر عملیات گسترده ای در مسیر شاهراه جوزجان سرپل صورت گرفت که در نتیجه آن تعدادی از مخالفین مسلح کشته شدند، تعدادی متواری شدند و تعدادی هم به برنامه صلح پیوستند.

وی اضافه کرد: در مناطق و ولسوالی های دیگری هم برای تامین امنیت، عملیات صورت گرفت و مشکل خاصی هم در مسیر برای سفر مردم از ولایات همجوار به ولایت جوزجان وجود ندارد.

 

کلیدواژه