دلو 19, 1395 15:43 Asia/Kabul

سه گروه از مهاجرین افغان فاقد مدارک اقامتی معتبر که واجد شرایط هستند در طرح سرشماری در حال انجام شرکت کنند

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: سه گروه از مهاجرین افغان فاقد مدارک اقامتی معتبر که واجد شرایط در طرح سرشماری در حال انجام اعلام شده اند در این طرح شرکت کنند.

محمد عجمی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: طرح سرشماری اتباع افغانستانی غیر مجاز از تاریخ نهم بهمن ماه 1395 خورشیدی در استان خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا تاریخ بیست و پنجم این ماه ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در این طرح سه گروه از اتباع افغانستانی که فاقد مدارک اقامتی هستند سرشماری می شوند که باید به دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی در مشهد مقدس مراجعه کنند. گروه اول شامل پدر، مادر، برادران و خواهران دانش آموزان غیر مجازی است که در سال های 1393 و 1394 در مدارس دولتی ثبت نام شده اند و سرپرست های خانواده ها برگ معافیت تحصیلی دریافت کرده اند.

به گفته مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گروه دوم شامل مردان افغانستانی است که با زنان ایرانی ازدواج کرده اند و خودشان و فرزندانشان فاقد مدارک اقامتی هستند، مدارکی از آن ها خواسته می شود و بعد از نوبت دهی هم به آن ها اعلام می شود چه مدارکی را باید ارایه کنند.

عجمی افزود: گروه سوم شامل مردان و زنان افغانستانی است که باهم ازدواج کرده اند و یکی از آن ها دارای کارت آمایش معتبر هستند و طرف مقابل و فرزندان بدون مدارک اقامتی معتبر می باشند.

این مقام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی عنوان کرد: در این مرحله افراد با مراجعه به دفاتر کفالت نوبت دریافت و در این نوبت مراجعه می کنند و بر اساس اسناد و مدارکی که از آن ها خواسته می شود سرشماری شده و کد رهگیری به همراه یک برگ شرکت در سرشماری به آن ها ارایه می شود که با همراه داشتن آن ها می توانند در شهری که سرشماری شده اند اقامت داشته باشند.

وی از رسانه ها هم خواست در مورد این طرح بصورت مستمر اطلاع رسانی و اعلام کنند که فعلاً فقط همین سه گروه یاد شده به دفاتر کفالت مراجعه کنند و اگر در مورد سایر گروه ها تصمیمی اتخاذ شود از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد. سه گروه یاد شده هم در فرصت باقی مانده مراجعه کنند و تا زمانی که برای مراجعه مجدد به آن ها اعلام می شود اسناد و مدارک خواسته شده را آماده نمایند.

عجمی در مورد دارندگان پاسپورت های طرح خانواری هم که تا 31 خرداد ماه سال جاری اجازه اقامت داشتند، گفت: به این دلیل که تاکنون از سوی مقامات دولتی افغانستان تقاضای جدی مبنی بر تمدید اقامت این افراد صورت نگرفته، تاکنون اقدامی انجام نشده ولی به خاطر این که مراعات حال این افراد شده باشد اعلام شده که با همان پاسپورت و اقامت قبلی می توانند در استان خراسان رضوی اقامت داشته باشند و دانش آموزان آن ها هم به تحصیل خود ادامه دهند.

 

کلیدواژه