آشنایی نسل دوم و سوم مهاجرین افغان با افغانستان؛ از اهداف جشنواره افغانستان شناسی
(last modified 1395-12-08T09:59:01+00:00 )
حوت 08, 1395 14:29 Asia/Kabul

آشنایی نسل دوم و سوم مهاجرین افغان مقیم جمهوری اسلامی ایران با افغانستان از اهداف مهم برگزاری جشنواره افغانستان شناسی است

معاون اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی آشنایی نسل دوم و سوم مهاجرین افغان مقیم جمهوری اسلامی ایران را از اهداف مهم برگزاری جشنواره افغانستان شناسی ذکر کرد.

حسین احمدی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در محل برگزاری چهارمین جشنواره افغانستان شناسی ادر مشهد گفت: از اهداف این برنامه است که نسل دوم و سوم مهاجرین در جریان مسایل مهم مربوط به افغانستان قرار بگیرند و با فرهنگ و آداب و رسوم کشورشان آشنا شوند و اردوهای فرهنگی برگزار شود که اردوی دو روزه چهارمین جشنواره در حال برگزاری است.

وی افزود: آزمون بین دختران و پسران شرکت کننده در مسابقه افغانستان شناسی برگزار شده، نفرات برتر انتخاب می شوند و در ماه جاری اردوی فرهنگی کشوری در استان یزد برگزار می شود.

به گفته معاون اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی در ابتدا که جشنواره افغانستان شناسی در سطح استانی و کشوری برگزار می شد، بازخوردهای آن مشاهده می شد و مشخص شد که مهاجرین افغان و مسوولان دولت افغانستان و مسوولان کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان از این برنامه راضی هستند و اکنون در بخش کشوری بخشی از هزینه ها از سوی کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان تامین می شود اما هزینه های بخش های استانی از سوی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی تامین اعتبار می شود.

حسین احمدی در رابطه با بحران پناهندگی که در جهان وجود دارد گفت: تعدادی از مهاجرین افغان مقیم جمهوری اسلامی ایران هم طی سال های گذشته به سمت اروپا حرکت کردند و مشکلات زیادی هم برای آن ها پیش آمد و مدارک اقامتی کسانی که باز می گشتند در ایران با مشکل مواجه می شد.

وی اضافه کرد: بحث قاچاق انسان به یک تجارت جهانی تبدیل شده و مشکلات زیادی را هم برای مهاجران ایجاد می کند، اداره اتباع و مهاجرین خارجی این مسایل را به مهاجران گوشزد می کند و ادارات مربوطه جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند که شرایط و سهولت های بهتری را برای مهاجرین فراهم کنند که تمدید مدارک اقامتی برای کسانی که از آمایش هفت به اینسو مدارک خود را تمدید نکرده بودند و ثبت نام دانش آموزان فاقد مدرک در مدارس برای تحصیل بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، از جمله آن هاست.

 

کلیدواژه