شکایت افغانستان از پاکستان به سازمان ملل متحد اقدامی مناسب و بجا است
(last modified 1395-12-23T06:34:43+00:00 )
حوت 23, 1395 11:04 Asia/Kabul
  • شکایت افغانستان از پاکستان به سازمان ملل متحد اقدامی مناسب و بجا است

کارشناس سیاسی افغان: شکایت افغانستان از پاکستان به سازمان ملل متحد به خاطر اقدامات خصمانه اش، اقدامی مناسب و بجا است

کارشناس سیاسی افغان گفت: شکایت افغانستان از پاکستان به سازمان ملل متحد به خاطر اقدامات خصمانه اش، اقدام مناسبی بوده و این کشور باید مسایل خود با پاکستان را از طریق کشورهای منطقه و سازمان های بین المللی پیش ببرد و حل کند.

محمد یوسف امین زازی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار داشت: اقدام بسیار درستی شده و صاحبنظران از گذشته ها هم خواستار تعلیق روابط افغانستان و پاکستان بوده اند.

وی افزود: مساله باید بصورت بسیار شفاف و جدی با کشورهای منطقه و جهان و سازمان های بین المللی، با استفاده از اسناد و مدارک مطرح شود و مدارک تهدیدها و اقداماتی که از ناحیه پاکستان علیه افغانستان طی حدود چهار دهه گذشته وجود داشته، ارایه شود.

به گفته این کارشناس افغان افغانستان دیگر نباید به پاکستان فرصت اقدامات ناشایست بدهد زیرا این کشور در شرایطی قرار دارد که باید به افغانستان و جهان پاسخگو باشد.

زازی عنوان کرد: یکی از نگرانی ها این است که اوضاع در افغانستان و منطقه وخیم شده و دنیا به سوی یک فاجعه انسانی پیش می رود، یکی از دلایل آن هم این است که سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان نتوانسته اند به وظایف خود به خوبی عمل کنند و حیثیت خود را در منطقه و جهان از دست داده اند.

وی اضافه کرد: اگر وضعیت دنیا به همین شکل پیش برود مسوولیت آن به عهده نهادهایی خواهد بود که به خاطر ایجاد امنیت و نظم جهانی ایجاد شده اند و کشورهایی که نفوذ زیادی بر آن ها دارند و در صورتی که این نهادها مانند گذشته عمل کنند پیامش برای جهانیان این است که یک فاجعه انسانی در راه است.

 

کلیدواژه