بسیاری از حملات تروریستی در افغانستان با همکاری عناصری از درون نظام انجام می شود
(last modified 1396-01-06T11:36:56+00:00 )
حمل 06, 1396 16:06 Asia/Kabul
  • بسیاری از حملات تروریستی در افغانستان با همکاری عناصری از درون نظام انجام می شود

بسیاری از حملات تروریستی در مرکز و ولایات افغانستان با همکاری عناصری از درون نظام انجام می شود

کارشناس سیاسی و روزنامه نگار افغان گفت: بسیاری از حملات تروریستی، انفجاری و تهاجمی در مرکز و ولایات افغانستان با همکاری عناصری از درون نظام انجام می شود.

سید اسماعیل جهانگیر در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره به حملات خاصی که از سوی تروریست ها به مراکز مهم دولتی و غیر دولتی در شهرهای مختلف افغانستان انجام می شود اظهار داشت: این حملات که نمونه آن حمله به بیمارستان سردار محمد داودخان در کابل می باشد که در اواخر سال گذشته صورت گرفت به نوعی نشان دهنده آن است که افرادی در درون نظام حضور دارند که با آن ها همکاری می کنند چنانچه مدارکی هم در این زمینه بدست آمده است.

وی افزود: گزارش هایی هم وجود دارد که حمله کنندگان در اتومبیل های خاصی انتقال داده شده اند که نشان می دهد نوعی همکاری از سوی افرادی در حکومت با آن ها وجود دارد و به نظر می رسد که برخی عناصر در درون حکومت خواسته یا ناخواسته با گروه های تروریستی و شبکه هایی که به دنبال ایجاد چالش هستند، همکاری می کنند.

جهانگیر با اشاره به برخی اظهار نظرات در مورد اینکه بخشی از حملات تروریستی در افغانستان از سوی گروه داعش انجام می شود گفت: داعش در افغانستان وجود ندارد و افرادی هم که به نام این گروه فعالیت می کنند طالبانی هستند که به گونه ای از بدنه این گروه جدا شده اند و می خواهند با راه اندازی این حملات خود را به داعش نزدیک کنند.

وی اضافه کرد: هیچ شواهدی وجود ندارد که سران داعش با کسانی که تحت نام این گروه در افغانستان فعالیت دارند، ارتباط داشته باشند و یا فرماندهی از داعش در این خصوص اظهار نظری کرده باشد.

 

کلیدواژه