شرکت مسوولانه در انتخابات به معنی انتخاب افراد شایسته و خدمت به کشور است
(last modified 1396-02-23T11:07:54+00:00 )
ثور 23, 1396 15:37 Asia/Kabul

زمانی که مسوولانه در انتخابات شرکت کنیم افراد شایسته بر سر کار می آیند و از این طریق به کشور و مردم خود خدمت می کنیم

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: زمانی که ما مسوولانه در انتخابات شرکت کنیم افراد شایسته بر سر کار می آیند و از این طریق می توانیم به کشور و مردم خود خدمت کنیم.

احمد سعیدی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: سهم گرفتن در انتخاب افراد مطمئن برای قرار گرفتن در راس امور به این معنی است که مردم در تعیین سرنوشت خود و وطن خود سهم می گیرند.

وی افزود: سهم گیری در انتخابات به معنی سهم گیری برای رشد کشور، تعیین سرنوشت و ایجاد باور و امید است. مردم باید در انتخابات شرکت و عادلانه و منصفانه انتخاب کنند، و اگر در قضایای مربوط به کشور از جمله انتخابات سهم نگیرند به معنی بی تفاوتی است و بی تفاوتی هم خطای بزرگی است.

به گفته این کارشناس افغان به هر میزان که شرکت و حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد به همان میزان حکومت خود را قانونمند می کنند و به دنیا نشان می دهند که به کشور و باورهای خود ارزش قایل هستند و همچنان متحد و همدل هستند.

سعیدی عنوان کرد: انتخابات یک مقوله اسلامی، ارزشی و انسانی است و زمانی که این مسایل باهم هماهنگ می شود مردم می توانند در تعیین سرنوشت خود به نحو احسن شرکت کنند.

وی افزود: دموکراسی زاده عقاید و باورهای مردم است و چنانچه قانون سند ملی بین افراد و حکومت می باشد انتخابات هم تعهدی بین انتخاب کننده و انتخاب شونده است، از اینرو زمانی که درست انتخاب کنیم درست پیش می رویم و وقتی که انتخاب نادرست می کنیم و یا در انتخابات شرکت نمی کنیم، به خود و ملت خود جفا کرده ایم.

 

کلیدواژه