سران حکومت وحدت ملی افغانستان اختلافات را کنار بگذارند و به فکر نجات کشور باشند
(last modified 1395-05-24T09:39:11+00:00 )
اسد 24, 1395 14:09 Asia/Kabul

سران حکومت وحدت ملی افغانستان در جهت اصلاح امور و خارج کردن کشور از مشکلات گام بردارند

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: سران حکومت وحدت ملی افغانستان باید با کنار گذاشتن اختلافات خود در جهت اصلاح امور و خارج کردن کشور از مشکلات و بحران گام بردارند.

دکتر سید قاسم مظفری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به انتقادات تندی که اخیراً سران حکومت وحدت ملی افغانستان از یکدیگر در برابر رسانه ها مطرح کرده اند اظهار داشت: هر یک از سران حکومت بر اساس توافق های انجام شده باید صلاحیت هایی در این حکومت داشته باشند و دارند اما اعتراضات و انتقاداتی هم وجود دارد که باید در صدد حل اختلافات برآیند.

وی تصریح کرد: چندی پیش عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری اعتراضاتی را مطرح کرد و از عملکرد دولت و از اینکه ریاست جمهوری قدرت را در انحصار خود گرفته و آن را قومی و منطقه ای کرده ابراز نارضایتی کرد، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان هم انتقادات شدیدی را مطرح کرده و از اینکه رئیس جمهور نسبت به قضایا دیکتاتور مآبانه برخورد می کند و از صبر و توان لازم برای اداره کشور برخوردار نیست اظهار نارضایتی کرده است.

به گفته این کارشناس سیاسی بصورت کلی حکومت وحدت ملی افغانستان دستاورد چندانی نداشته و سران حکومت به وعده هایی که در زمان انتخابات به مردم داده بودند عمل نکردند و در حالی که مهمترین مساله برای کشور تامین امنیت است در این رابطه هم نتوانستند کاری انجام دهند و روز به روز ناامنی بیشتر می شود.

وی عنوان کرد: اراده قوی هم در این نظام برای جنگ با مخالفین مسلح مشاهده نمی شود، کشمکش هایی در درون دولت وجود دارد و تا چندی قبل حتی کابینه تکمیل نشده بود، وزیر دفاع، وزیر داخله و رئیس امنیت نداشت و این ادارات با سرپرست ها اداره می شدند.

مظفری یادآور شد که اوضاع در افغانستان چندان مساعد نیست، علاوه بر مشکلات امنیتی مشکلات اقتصادی هم بر مردم فشار آورده و این نظام و دولت دستاوردی را که مردم انتظار داشتند، ندارد.

این صاحبنظر افغان همچنان خاطرنشان کرد: بویژه پس از اظهارات اخیر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی و اظهاراتی هم که رئیس جمهور غنی و برخی دیگر از سیاستمداران داشتند، مردم به شدت نگران آینده و سرنوشت کشورشان شده اند و به این فکر می کنند که سران حکومت وقتی نتوانسته اند باهم کنار بیایند و یکدیگر را تحمل کنند چگونه می توانند کشور را با این همه مشکلات و پیچیدگی ها اداره کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که سران حکومت وحدت ملی افغانستان خودخواهی ها را کنار بگذارند، با یکدیگر به تفاهم برسند، افراد سودجود و ناکارآمد را از اطراف خود دور کنند و به فکر خارج کردن کشور از مشکلات و بحران باشند و در شرایط فعلی حداقل نگذارند مشکلات از این بیشتر شود.