اظهارات مقام پاکستانی در مورد حمایت افغانستان از جماعت الاحرار اتهامی بی اساس است
(last modified 1396-03-06T12:30:49+00:00 )
جوزا 06, 1396 17:00 Asia/Kabul

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه پاکستان مبنی بر فعالیت گروه تروریستی جماعت الاحرار در افغانستان اتهامی بیش نیست

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: اظهارات سخنگوی وزارت خارجه پاکستان مبنی بر فعالیت گروه تروریستی جماعت الاحرار در افغانستان اتهامی بی اساس است.

محمد باقر ملت یار در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: امروز همه می دانند که لانه های تروریست ها در داخل خاک پاکستان است و آن کشور حامی تروریزم و بویژه تروریست هایی است که در داخل افغانستان فعالیت می کنند، آنان تلاش دارند که در افغانستان دولت ضعیفی بر سر کار باشد زیرا منافع خود را در این قضیه می دانند.

نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجه  پاکستان اعلام کرد ه که دولت کابل هیچ اقدامی علیه تروریست‌های جماعت‌الاحرار که در خاک افغانستان حضور دارند و عملیات‌های تروریستی ضد پاکستان برنامه‌ریزی می‌کنند، انجام نمی‌دهد.

به گفته ملت یار مقامات پاکستانی می خواهند اتهاماتی به دولت افغانستان وارد کنند و توجه افکار عمومی جهان را به سمت افغانستان هدایت کنند که گویا این کشور حامی تروریست ها است در حالی که هیچ سند و مدرکی در این زمینه وجود ندارد و بارها به اثبات رسیده که لانه های تروریست ها و فعالیت های گروه های تروریستی در پاکستان است، چنانچه اسامه بن لادن رهبر سابق شبکه القاعده در پاکستان کشته شد، مرگ ملا عمر رهبر اسبق طالبان در پاکستان صورت گرفت، ملا منصور رهبر سابق طالبان در پاکستان کشته شد.

این کارشناس افغان با یادآوری نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و انگلیس در لندن که در ماه مارچ گذشته برگزار شد و یکی از دستاوردهای آن توافق دولت های کابل و اسلام آباد برای نظارت کشور سوم بر نحوه اقدام پاکستان و افغانستان ضد تروریست هایی بود که فهرست شان بین دو کشور مبادله شده گفت: پاکستانی ها در هیچ کدام از تعهدات خود صادق و پایبند نبوده اند.

ملت یار عنوان کرد: پاکستانی ها فقط تلاش دارند که موضوعات را داغ و در سرخط خبرها نگه دارند اما هیچ کاری در جهت عملی شدن وعده ها و تعهدات خود نکرده اند از همین رو تنش ها میان افغانستان و پاکستان روز به روز بیشتر می شود.

وی اضافه کرد: جامعه جهانی، سازمان های ذیربط بین المللی و کسانی که طرفدار برقراری صلح و امنیت در افغانستان هستند باید بر پاکستان به خاطر دست برداشتن از حمایت تروریست ها فشار بیاورند و تحریم هایی علیه آن اعمال کنند، در غیر اینصورت پاکستانی ها دست از حمایت گروه های تروریستی بر نخواهند داشت.

 

کلیدواژه