دیدگاه رهبر معظم انقلاب درباره امام خمینی (ره) و تحرکات دشمنان در منطقه
(last modified Mon, 05 Jun 2017 07:46:33 GMT )
جوزا 15, 1396 12:16 Asia/Kabul
  •  دیدگاه رهبر معظم انقلاب درباره امام خمینی (ره) و تحرکات دشمنان در منطقه

«حضرت آیت الله خامنه ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر  یکشنبه در مراسم بیست و هشتمین  سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مرقد مطهر آن امام راحل، ضمن تبیین  شاخص ها و ویژگی  بنیانگذار  جمهوری اسلامی ایران  به تحلیلی  جامع از توطئه‌ها و اهداف دشمنان جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پرداختند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی  در تحلیل روند کنونی و بحران سازی  آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه  تاکید کردند امروز و در شرایط کنونی، دشمنان در کشورهای منطقه، جنگ‌های نیابتی به راه انداخته‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور  و مداخلات عربستان در بحرین و یمن را بخشی از  توطئه دشمنان برای به راه انداختن جنگ‌های نیابتی در منطقه خواندند و این  پرسش مهم را مطرح کردند که چرا این کشور باید با استفاده از نیروی نظامی  بخواهد اراده خود را بر ملت‌های منطقه تحمیل کند که نتیجه آن باعث روسیاهی است. رهبر معظم انقلاب  همچنین  با اشاره به جریان گروه تروریستی داعش که از محل ایجاد خود یعنی سوریه و عراق رانده شده و به سمت سایر کشورها مانند افغانستان، پاکستان و حتی فیلیپین و اروپا می رود، خاطرنشان کردند این آتشی است که خودشان برافروختند و دامن خودشان را گرفته است.

بیانات رهبر معظم  انقلاب اسلامی در بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی  ایران  از جهات گوناگون  بیانگر نکاتی مهم و کلیدی  است.

 سخنان رهبر معظم انقلاب در واقع یاد آور ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) به عنوان شخصیتی ماندگار و تاثیر گذار است که اندیشه‌هایش موجب بیداری ملت‌ها مظلوم در مقابل نظام سلطه و ایستادن و مبارزه کردن برای رهایی از ستم گردید . از اینرو است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتشان، نام و یاد امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی را با نام انقلاب گره خورده‌ دانستند و خاطرنشان کردند: این دو از یکدیگر جداشدنی نیستند و انقلاب اسلامی بزرگترین هنر امام خمینی (ره) بود. 

انقلاب اسلامی در واقع از روحیه تسلیم ناپذیری امام  راحل در مقابل نظام های سلطه  نشات گرفت و علت اصلی همه دشمنی های قدرت های استکباری با این انقلاب را می بایست درهمین نکته دید. نظام سلطه از همان ابتدا تلاش کرد مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران صف بندی کند و  برخی رژیم های مرتجع منطقه مانند عربستان  نیز تلاش کردند در این توطئه همپای امریکا و اسراییل گام بردارند، اما به نتیجه نرسیدند. اکنون نیز شاهد جریان دیگری با همان اهداف گذشته  هستیم  که به تعبیر رهبر معظم انقلاب در پوشش و قالب جنگ های نیابتی در منطقه  شکل گرفته است . اما آنگونه  حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند عربستان حتی اگر با رشوه چند میلیاردی بخواهد آمریکا را با خود همراه کند به نتیجه نخواهد رسید و در مقابل مردم یمن پیروز نخواهد شد.

جبهه استکبار با همه توان خود تلاش می‌کند با دوشیدن رژیم های پوسیده و وابسته ، نظام  سربلند و موفق جمهوری اسلامی ایران را به حاشیه براند تا شاید بزعم خود بتواند این حرکت بزرگ را  متوقف سازد ،اما ایران اسلامی  امروز از آنچنان  رشد و بالندگی و اقتدار برخورد ار است  که هر حرکتی از سوی دشمنان به زیان آنها تمام  خواهد شد.  جمهوری اسلامی ایران از هرجهت سرآمد کشورهای منطقه است و از نظامی دموکراتیک و مردم سالار برخوردار است. حضرت آیت الله خامنه ای در همین خصوص  با اشاره به برگزاری با شکوه انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران تاکید کردند: ببینید وقاحت دشمن تا کجاست، رئیس‌جمهوری آمریکا در یک نظام قبیله‌ای و منحط محض، رقص شمشیر می‌کند و از رای ۴۰ میلیونی ملت ایران ایراد می‌گیرد.

در عرصه پیشرفت‌های گوناگون نیز امروز موفقیت‌های بزرگ ایران در همه زمینه‌ها با وجود بیش از چهار دهه توطئه‌ها و  جنگ و تحریم‌ها مورد اذعان دشمنان ایران است. از این رو است که  ائتلاف سازی‌های آمریکا و عربستان علیه ایران نه تنها مانع از پیشرفت و پویایی نظام جمهوری اسلامی نمی‌شود، بلکه ملت ایران را در پایبندی و ایستادگی در مقابل نظام سلطه منسجم‌تر و مصمم‌تر می‌سازد. ملت ایران انگونه که رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند بارها نشان داده که ادامه دهنده این راه است.

کلیدواژه