اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) فرامرزی، فرامذهبی و حتی فرادینی بود
(last modified 1396-03-15T09:36:27+00:00 )
جوزا 15, 1396 14:06 Asia/Kabul

اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) منحصر به یک ملت و یک زمان خاص نبود بلکه فراتر از مرزها، مذهب و حتی دین اسلام بود

فعال فرهنگی مذهبی افغان تاکید کرد: اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) منحصر به یک ملت و یک زمان خاص نبود بلکه فراتر از مرزها، فراتر از مذهب تشیع و حتی فراتر از دین اسلام بود.

حجت الاسلام سید ابراهیم مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مزار شریف مرکز ولایت بلخ افغانستان در حاشیه مراسم یادبود بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) افزود: امام (ره) ویژگی های منحصر به فرد زیادی داشت اما یکی از مهمترین این ویژگی ها اخلاص ایشان در کار و برنامه هایشان بود که هرکاری را صرفاً به خاطر رضایت خداوند متعال انجام می داد، این مساله در کنار آزاد اندیشی امام سبب شد که ایشان در قلب های بسیاری از مردم جهان جا باز کند و از جایگاه خاصی برخوردار شود.

به گفته این فعال فرهنگی مذهبی آزاد اندیشی و تفکرات امام خمینی (ره) برگرفته از قیام حضرت امام حسین (ع) و نهضت عاشورا بود، بنا بر این هر انسان آزاده ای در هر گوشه از جهان اندیشه های امام راحل (ره) و افکار ناب ایشان را می پسندد و چون خود آن ها در پی چنین اندیشه هایی هستند می توانند امام را به عنوان اسوه و الگوی خود قرار دهند.

وی افزود: از دیگر خصوصیات امام عبودیت و بندگی ایشان بود و هر کاری که انجام می داد دقت می کرد که آیا مصداق عبادت خدا و فرمانبرداری از خدای متعال می باشد یا خیر.

آقای مرتضوی گفت: جوانان امروزه با مطالعه آثار و کارکردهای امام خمینی (ره) می توانند اندیشه های ایشان را در خود متبلور ساخته و گسترش دهند، جوانان باید سعی کنند امام را آنگونه که بود و شایسته است بشناسند، زیرا زمانی می توانند اندیشه های امام را در زندگی خود پیاده کنند و ایشان را به عنوان الگو در زندگی خود قرار دهند که وی و اندیشه ها و عملکردهایش را به خوبی بشناسند.

این روحانی افغان با اشاره به تاکید موکد حضرت امام خمینی (ره) بر اتحاد دنیای اسلام عنوان کرد: مسلمانان در بسیاری از کشورهای اسلامی هنوز به این باور قطعی نرسیده اند که اتحاد و همبستگی چقدر می تواند ارزشمند باشد و به موفقیت مسلمانان در عرصه های مختلف کمک کند در حالیکه

محبت و دوستی یک مساله ضروری در میان بشریت و بویژه امت اسلامی است زمانی که متحد باشیم کمتر آسیب می بینیم و به اهداف خود هم نزدیکتر می شویم.

وی با یاد آوری اینکه دشمنان اسلام از اختلافات میان مسلمانان در راه رسیدن به اهداف خود سوء استفاده می کنند اضافه کرد: تمام دولتمردان، اندیشمندان، آزاد اندیشان و جوانان مسلمان همواره باید به مساله اتحاد و همبستگی توجه جدی داشته باشند زیرا پیشرفت جهان اسلام در گرو وحدت اسلامی است.

 

کلیدواژه