اهمیت برگزاری اجلاس های رسانه های کشورهای اسلامی و همگرایی آن ها
(last modified 1396-04-11T10:13:43+00:00 )
سرطان 11, 1396 14:43 Asia/Kabul

برگزاری همایش ها و اجلاس هایی همچون اجلاس رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی نقش مهمی در ایجاد شرایط جدید در فضای رسانه ای جهان دارد

معاون برونمرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: برگزاری همایش ها و اجلاس هایی همچون اجلاس بین المللی اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی نقش مهمی در ایجاد گفتمان رسانه ای و شرایط جدید در فضای رسانه ای جهان دارد.

دکتر پیمان جبلی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در حاشیه نهمین اجلاس بین المللی اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی در مشهد اظهار داشت: اشتراک رفتار و عمل این رسانه ها می تواند مجموعه و گفتمان رسانه ای را شکل بدهد که بر اساس اطلاعات دقیق و واقعیت های منطقه و واقعیت های سیاسی موجود باشد.

وی افزود: تبلیغات اصل بسیار مهمی از تحولاتی است که در عصر جدید در منطقه و جهان در حال رخ دادن است و حتی تحولات را شکل می دهد و می تواند به تحولات سیاسی تغییر جهت بدهد.  

به گفته این مقام مسوول در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران واقعیت های منطقه و جهان و کشورهای پیرامون ما و کشورهایی که در معرض تهدیدهای صهیونیستی و گروه های تکفیری- تروریستی هستند، ضرورت همگرایی و انسجام بین رسانه های جبهه مقاومت و رسانه های مستقل را بیشتر می کند.

جبلی با اشاره به پیشرفت های مقاومت ضد تکفیری و شکست تروریست های تکفیری داعش در عراق طی روزهای اخیر گفت: واقعیت هایی که در عرصه میدانی در ماه های اخیر در منطقه با آن روبرو بودیم از آزادسازی حلب سوریه گرفته تا پیروزی های ارتش و نیروهای مردمی در عراق و آزادی قریب الوقوع موصل نشان دهنده شکست نقشه های تروریست ها و حامیان آن ها در منطقه است.

به گفته این فعال رسانه ای در این شرایط نقش رسانه ها بسیار بارز و برجسته است که تا چه حد می توانند اهمیت این اتفاقات را بیان کنند و نشان دهند که نقشه سیاسی و امنیتی که امریکا و اردوگاه غرب و وابستگان آن ها برای منطقه با شکست مواجه شده است و اگر رسانه های مستقل این کار را نکنند واقعیت طور دیگری نشان داده خواهد شد. بنا بر این چنین اجلاس هایی در نقل صحیح واقعیت ها و بازتاب واقعیت هایی که در منطقه با آن روبرو هستیم بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: خطی را که جبهه مقاومت و ملت های مستقل در منطقه و در راس ملت مسلمان ایران دنبال می کنند، و پیروزی های جبهه مبارزه با تروریزم و افرط گرایی و تکفیر دستاوردهایی برای اثبات حقانیت این جبهه است و برای رسانه هایی که از سلطه رسانه ای جهان غرب رها هستند بهترین فرصت برای ابراز وجود است تا این دستاوردها را بازتاب دهند دهند.

 

کلیدواژه