اسد 11, 1396 16:46 Asia/Kabul

محافل انس با قرآن در ولایت ننگرهار افغانستان با پشتیبانی سرکنسولگری ایران برگزار می شود

وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار افغانستان از تصمیم برای برگزاری محافل انس با قرآن با پشتیبانی این سرکنسولگری خبر داد.

آقای حسینی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار داشت: در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان برای اولین بار محفل انس با قرآن با حضور علمای اهل تسنن برگزار شد که خرسند کننده است.

وی یادآور شد که در ماه مبارک رمضان مسابقات حسن قرائت قرآن کریم و منقبت خوانی که از سوی وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد برگزار شد با استقبال گسترده علاقمندان رو برو شد که به نفرات برتر جوایزی اهدا شد و مسابقات بصورت زنده در شبکه تلویزیونی شرق پخش شد.

به گفته این مقام مسوول در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد، کارهای فرهنگی این بخش تنها مربوط به مسایل دینی نیست و هدف این است که ارتباط بین دو ملت ایران و افغانستان مستحکم تر شود که با حضور در دانشگاه ها و مراکز علمی این پیوند محکم تر شده است.

حسینی افزود: در طول بیش از یک سال گذشته توانسته ایم تعدادی از رئیسان دانشگاه ها و استادان دانشگاه های ولایات شرقی افغانستان را برای گذراندن دوره های آموزشی به جمهوری اسلامی ایران اعزام کنیم و ارتباطات علمی، فرهنگی و دانشگاهی خود را بر این پایه استوار کنیم تا در آینده بتوانیم با برقراری ارتباطات بیشتر، تبادل فرهنگی داشته باشیم و حتی تعدادی از علمای اهل سنت را به جمهوری اسلامی ایران اعزام کنیم و از آنجا تعدادی از علما به ولایات مشرقی افغانستان بیایند تا اخوت و برادری میان مردمان دو کشور بیشتر شود.

وی همچنان گفت: در مورد غنی سازی منابع علمی و دانشگاهی ولایات شرقی افغانستان کمک ها و مساعدت هایی شده از جمله در دانشگاه ننگرهار و دانشگاه کنر اتاق های ایران شناسی تاسیس شده و تلاش صورت گرفته تا منابع و مآخذ مورد نیاز دانشجویان این ولایات را تامین کنیم و در آینده هم در نظر است که این روند ادامه پیدا کند. گذشته از این در نظر است نسبت به تامین نیاز مراکز دینی و مساجد و نیز مراکز علمی و فرهنگی به هر نحو ممکن و به همت سرکنسولگری ایران در ننگرهار اقدام کنیم.

 

کلیدواژه