افزایش نیروهای امریکا در افغانستان باعث شدیدتر شدن جنگ خواهد شد
(last modified Sat, 02 Sep 2017 11:57:25 GMT )
سنبله 11, 1396 16:27 Asia/Kabul

افزایش نیروهای نظامی امریکا در افغانستان باعث شدیدتر شدن جنگ و افزایش مشکلات مردم این کشور خواهد شد

کارشناس و فعال سیاسی افغان گفت: افزایش نیروهای نظامی امریکا در افغانستان باعث شدیدتر شدن جنگ و افزایش مشکلات مردم این کشور خواهد شد.

دکتر نورآقا روئین در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به استراتژی جدید دولت امریکا و تصمیم بر افزایش نیروهای نظامی امریکا در افغانستان اظهار داشت: زمانی که نیروهای نظامی امریکا در افغانستان افزایش پیدا کنند جنگ هم شدیدتر می شود و تلفات نیروهای افغان هم افزایش خواهد یافت که خود باعث مشکلات عدیده ای برای خانواده های آنان و در حقیقت مردم افغانستان خواهد شد.

وی افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در زمان رقابت های انتخاباتی حرف های عامه پسند زد و در نهایت کرسی ریاست جمهوری را بدست آورد اما او به موضوع افغانستان توجه خاصی نداشت و بالاخره تصمیم گرفت که نظامیان امریکایی را در این کشور افزایش دهد در حالی که این تجربه در گذشته با ناکامی مواجه شده است.

به گفته این کارشناس سیاسی در گذشته تعداد زیادی از نیروهای خارجی در افغانستان حضور داشتند اما در این کشور دولت سازی به معنای واقعی صورت نگرفت، حکومت قانون ایجاد نشد و سطح فقر و همچنان مخالفت ها علیه نظام و دولت بیشتر شد.

روئین عنوان کرد: با توجه به مسایل سیاسی و نظامی منطقه، امریکا علاقمند حضور در افغانستان است تا از موقعیت بهتری مسایل منطقه ای را زیر نظر داشته باشد بنابراین بیشتر توجه به راهبرد و اهداف خود دارد تا مسایل افغانستان.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر حکومت وحدت ملی افغانستان هم از توان لازم برای دفاع از این کشور برخوردار نیست و بیشتر به دنبال آن است که نیروهای خارجی از آن حفاظت کنند اما ملت افغانستان از این نگران هستند که افزایش نیروهای خارجی عکس العمل کشورهای منطقه و فشارهای بیشتر به این کشور را به دنبال داشته باشد.

 

کلیدواژه