انتقاد رهبر معظم انقلاب ازسکوت و بی‌عملی مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در قبال حوادث فاجعه‌آمیز میانمار
(last modified 1396-06-21T08:03:42+00:00 )
سنبله 21, 1396 12:33 Asia/Kabul
  • انتقاد رهبر معظم انقلاب ازسکوت و بی‌عملی مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در قبال حوادث فاجعه‌آمیز میانمار

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه، با انتقاد از سکوت و بی‌عملی مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در قبال حوادث فاجعه‌آمیز میانمار تاکید کردند: راه حل این قضیه، اقدام عملی کشورهای مسلمان و فشار سیاسی و اقتصادی به دولت بی‌رحم میانمار است  .

 رهبرمعظم انقلاب با تأکید بر لزوم ورود و اقدام عملی دولتهای اسلامی افزودند:البته منظور از اقدام عملی، لشکرکشی  نیست بلکه باید فشار سیاسی، اقتصادی و تجاری خود را بر دولت میانمار افزایش دهند و علیه این جنایات در مجامع جهانی فریاد بکشند.

مسئله میانمار و ظلمی که بر  مسلمانان  روهینگیا روا داشته می شود ریشه در توطئه ای حساب شده دارد که در آن لایه هایی از نسل کشی و ظلم تاریخی علیه مسلمانان  دیده می شود . امت اسلام این ستم  را یکبار در قضیه فلسطین و هجوم بیرحمانه صهیونیست های جنایتکار وتروریست تجربه کرده است . اکنون  جهان اسلام  با تکرار این سناریو در میانمار مواجه است . در حالیکه نقش  صهیونیست ها ؛ امریکا و انگلیسی های استعمار گر در این فاجعه  آشکار است . فاجعه ای که نباید از کنار ان بسادگی گذشت و به تعبیر رهبر معظم انقلاب به توصیف و توجیه آن در قامت یک در گیری مذهبی بسنده کرد .

رهبر معظم انقلاب اسلامی، تقلیل فاجعه میانمار به یک درگیری مذهبی بین مسلمانان و بودایی‌ها را نادرست خواندند و افزودند: البته ممکن است در این حادثه تعصب مذهبی تأثیر داشته باشد اما این قضیه، یک قضیه سیاسی است، زیرا مجری آن، دولت میانمار است و در راس آن دولت نیز زنی بی‌رحم قرار دارد که برنده جایزه صلح نوبل بوده و با این اتفاقات، در واقع، مرگ جایزه صلح نوبل رقم خورد.

 متاسفانه شرایط زندگی جامعه مسلمانان روهینگیایی از زمانی که آنگ سان سوچی به قدرت رسیده، بهتر نشده بلکه حتی بدتر نیز شده است . این واقعیتی است  که   بیشتر مفسران و تحلیلگران مسائل سیاسی آن را نادیده می گیرند یا فراموش می کنند. آنچه در میانمار می گذرد مسئله  سرنوشت یک میلیون مسلمان روهینگیا نیست؛  بلکه این اتفاقات حلقه ای از زنجیره توطئه  علیه اسلام  و جامعه اسلامی با زدن برچسب تروریسم و افراط گرایی است  .

خشونت و اذیت و آزاری که جامعه مسلمانان روهینگیایی محتمل می شوند چگونه قابل توضیح است؟از 25 اوت تاکنون در موج جدید حملات سرکوبگرانه و تجاوزکارانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا  بیش از شش هزار مسلمان روهینگیایی کشته و هشت هزار نفر دیگر زخمی شده اند.عمق این  فاجعه مسوولیت نهادهای بین المللی مانند سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر  را بیش از پیش سنگین تر می کند، در حالیکه این نهادها برای توقف این فاجعه  اقدام موثری انجام نمی دهند . با تاکید بر همین نکته است که  حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب  با انتقاد از اکتفا کردن دبیرکل سازمان ملل متحد به محکوم کردن جنایات در میانمار تصریح کردند: مدعیان حقوق بشر که گاهی برای مجازات یک مجرم در یک کشور، جنجال و هیاهو می‌کنند، در مقابل کشتار و آواره شدن دهها هزار نفر از مردم میانمار، هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

از اینروست که  بار این مسوولیت تاریخی  امروز بیش از همه بر دوش کشورهای اسلامی است و  جهان اسلام باید درباره میانمار پیامی روشن و قوی بدهد .