بازگشت به فضای معنوی و جهادی گذشته افغانستان را از سیطره غرب نجات می دهد
(last modified 1396-07-08T14:30:11+00:00 )
میزان 08, 1396 19:00 Asia/Kabul

در صورتی که همان فضای معنوی و جهادی اواخر دهه پنجاه و دهه شصت در افغانستان ایجاد شود این ملت از سیطره غرب نجات پیدا خواهد کرد

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: در صورتی که همان فضای معنوی و جهادی اواخر دهه پنجاه و دهه شصت در افغانستان ایجاد شود این ملت از سیطره غرب نجات پیدا خواهد کرد.

داکتر علی واحدی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مورد نقش مجاهدین در افغانستان گفت: مجاهدین افغان با تکیه بر اصول اسلامی و پشتیبانی مردم می توانند کشور خود را از نابسامانی ها به سوی سعادت و پیشرفت برسانند و دست متجاوزان و مستکبران را کوتاه کنند.

عضو موسس بنیاد علمی-فرهنگی کوثر اظهار داشت: تاریخ به اثبات رسانده که ملت افغانستان هیچ گاه سیطره خارجی ها را در کشورشان نمی پذیرند و جهاد ملت افغانستان در برابر ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی سابق گواه این مساله است.

وی افزود: این ملت هیچ گاه تسلیم متجاوزان و مستکبران نشده و همواره در برابر آن ها به جهاد برخاسته و نقش برجسته مجاهدین افغان در جهاد و بیرون راندن ارتش شوروی سابق از افغانستان هم کاملاً آشکار و ثابت شده است.

به گفته این کارشناس سیاسی دشمنان اسلام که نمی خواستند حکومت مجاهدین در افغانستان استمرار پیدا کند بوسیله عوامل خود جنگ های داخلی را در این کشور به راه انداختند و از گروه طالبان به عنوان یک ابزار علیه حکومت مجاهدین استفاده و این دولت را ساقط کردند.

واحدی تصریح کرد: از آنجاییکه برای طالبان هم تاریخ مصرفی تعیین شده بود پس از مدتی این گروه را نیز ساقط کردند و غربی ها به بهانه وقوع حملات 11 سپتامبر 2001 و تعقیب اسامه بن لادن رهبر اسبق شبکه تروریستی القاعده وارد افغانستان شدند.

وی یادآور شد که اکنون هم افغانستان با یک اشغالگر غربی مواجه است و آنچه می تواند این کشور را از این شرایط نجات دهد ورود مردم به عرصه و ایفای نقش مجاهدین است و اگر مجاهدین با پشتیبانی مردم و جلب اعتماد آنان و با محوریت اسلام منسجم و علماء و اندیشمندان هم وارد عمل شوند اشغالگران اخراج خواهند شد.

به گفته این صاحبنظر افغان غربی ها هم مانند روس ها وعده های دروغینی در خصوص بهبود اوضاع امنیتی و اقتصادی افغانستان دادند اما به کشتار مردم پرداختند، امریکا و ناتو به دنبال حل مشکلات افغانستان نیستند چنانکه برخی مقامات امریکایی اعلام کرده اند هدفشان از حضور در افغانستان رقابت با کشورهای بزرگ منطقه و جلوگیری از تاثیر و نفوذ انقلاب اسلامی ایران است، آن ها به دنبال کاهش بحران در این کشور نیستند بلکه درپی بحران آفرینی و کاهش نقش مجاهدین هستند.

وی با بیان اینکه اگر همان فضای معنوی و جهادی اواخر دهه پنجاه و دهه شصت خورشیدی در افغانستان ایجاد شود این ملت از سیطره غرب نجات پیدا خواهد کرد افزود: جوانانی که شور انقلابی دارند اگر با جهادگران واقعی سابق که حضور دارند و نخبگان و علماء همراه شوند به اهداف خود خواهند رسید.

واحدی عنوان کرد: امروز خواست اکثریت مردم افغانستان خروج نیروهای غربی از این کشور است و همه به این نتیجه رسیده اند که امریکا و غرب وعده های دروغین داده اند، به جای کمک آسیب می رسانند و به دنبال شبیخون فرهنگی و کمرنگ کردن مسایل اسلامی هستند و به دنبال تاراج منابع افغانستان و گسترش مواد مخدر در این کشور می باشند.

وی اضافه کرد: راه حل مساله افغانستان خروج غربی ها و اداره این کشور توسط نخبگان و مردم است و اگر انسجام و هماهنگی لازم ایجاد شود و بین دولت و ملت یکپارچگی بوجود آید امریکا و غرب مجبور خواهند شد که حاکمیت این کشور را به خود افغان ها بسپارند.

 

کلیدواژه