ضرورت هماهنگی جبهه مقاومت برای جلوگیری از احیای گروه های تروریستی و فتنه های دشمنان
(last modified 1396-07-27T14:20:10+00:00 )
میزان 27, 1396 18:50 Asia/Kabul

گروه های تروریستی در منطقه به پایان کار خود نزدیک شده اند و نیاز است که جبهه مقاومت هماهنگی لازم را برای جلوگیری از احیای آن ها و فتنه های دشمنان داشته باشند

کارشناس سیاسی ایرانی گفت: گروه های تروریستی در منطقه به پایان کار خود نزدیک شده اند و نیاز است که جبهه مقاومت هماهنگی لازم را برای جلوگیری از احیای آن ها و فتنه های دشمنان داشته باشند.

قاسم غفوری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به سفر سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به سوریه اظهار داشت: آنگونه که روند تحولات نشان می دهد گروه های تروریستی به پایان کار خود نزدیک شده اند و طی ماه های آینده پرونده آنان بسته خواهد شد و با توجه به شرایط حساس منطقه همگرایی و همکاری گسترده تر در حوزه نظامی ضروری است تا هم از احیای دوباره آن ها جلوگیری شود و هم با برخی از فتنه هایی که از سوی دشمنان به خاطر چند تکه کردن منطقه طراحی شده مقابله شود.

وی افزود: این سفر برگرفته از روابط نیک دو کشور و عملکردهای واحدی است که در مبارزه با تروریزم دارند، در طول سالیانی که گروه های تروریستی و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای آن ها فعالیت هایی در سوریه و سایر کشورهای منطقه داشتند، جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده که از مولفه های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی و حضور مستشاری که در سوریه و عراق دارد برای تامین امنیت منطقه و کمک به آن ها در مبارزه با تروریزم استفاده کند.

به گفته این کارشناس سیاسی در بعد نظامی هم تعاملات بسیاری بین ایران و کشورهای منطقه صورت گرفته و سفر سرلشکر باقری به سوریه را می توان ادامه سفر وی به ترکیه دانست که چندی پیش انجام شد و تعاملات و همکاری های نظامی که در سفرهای مقامات نظامی سوریه، ترکیه و عراق به تهران صورت گرفته این پیام را برای منطقه و جهان دارد که همگرایی ها و هماهنگی هایی که بین کشورهای منطقه و مبارزان با تروریزم وجود دارد نه تنها در ابعاد سیاسی و اقتصادی بلکه درحوزه امنیتی در حال گسترش است.

غفوری عنوان کرد: این کشورها تلاش دارند که هماهنگی واحدی را برای مقابله با تروریزم و تحولات منطقه ای داشته باشند، جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت از زمانی که تروریزم با حضور امریکایی ها و برخی متحدان عربی و منطقه ای اش در منطقه گسترش پیدا کرده در این زمینه فعال بوده اند.

این کارشناس سیاسی گفت: این در حالی است که امریکایی ها اعتراف کرده اند گروه هایی مانند القاعده و داعش را خود آن ها بوجود آورده اند و زمانی هم که ائتلاف مبارزه با داعش را تشکیل دادند عملاً اقدامی برای مبارزه انجام ندادند.

غفوری اظهار داشت: اعضای جبهه مقاومت هم علاوه بر اینکه امنیت و مقابله با دشمنان را در حریم داخلی خوشان مد نظر دارند امنیت و ثبات منطقه و جهان اسلام را هم برای خود وظیفه می دانند و تلاش کرده اند آن را محقق کنند و هزینه های بسیاری هم در این زمینه پرداخت کرده اند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده این امر را در سوریه و عراق محقق کند و حزب الله لبنان هم با وجود اینکه در جنوب لبنان با رژیم صهیونیستی درگیر بود و با توجه به ماموریتی که در حفظ امنیت و ثبات لبنان و منطقه داشته، وارد عرصه نبرد با تروریزم در سوریه هم شده و نقش موثری نیز در این زمینه داشته است.

 

کلیدواژه