عقرب 14, 1396 18:47 Asia/Kabul
  • پاسخ قاطع یمن به جنایات عربستان

سرتیپ « عزیز راشد »معاون ­سخنگوی ارتش و نیروهای مردمی یمن گفت : موشکی که از سوی نیروهای یمنی به فرودگاه بین المللی « ملک خالد» ریاض شلیک شد، در پاسخ به جنایات رژیم سعودی، ضد مردم یمن بوده است .

 شلیک موشک بالستیک دوربرد به فرودگاه بین المللی ملک خالد ریاض همزمان با عملیات زمینی نیروهای ارتش و انصار الله یمن علیه مواضع مزدوران سعودی در جبهه های مختلف صورت گرفت . سازمان هواپیمایی کشوری عربستان اصابت  موشک را به فرودگاه «ملک خالد» ریاض تأیید کرد . شلیک موشک بالستیک یمنی ها به قلب ریاض ، نشان دهنده توانایی علمی ، قدرت بالای موشکی و پیشرفت صنایع نظامی یمن است .

 تجاوزگری عربستان به یمن در حالی  است که  ضربات کوبنده مقاومت یمن به عربستان مقامات این کشور را بیش از پیش در بهت و شوک فرو برده است .

عربستان در ابتدای حملاتش به یمن در در حوت 1393 با توجه به چراغ سبز آمریکا و به پشتوانه  حمایت های برخی از حکام عربی که تحت عنوان ائتلاف عربی ضد یمن گردهم آمده اند  درصدد سیطره بر یمن در  مدت زمان اندکی بودند.

اما تحولات یمن بیانگر تغییر روزافزون موازنه قدرت به نفع مقاومت مردم یمن به رهبری انصارالله است.

 اما این جنگ در کوتاه مدت پایان نیافته و عملا" جنبه فرسایشی یافته است . نیروهای انصارالله به عنوان نماد تشکل مقاومتی مردم یمن در مقابل حملات جنگنده های سعودی ، ضربه های سختی  به نیروهای سعودی  وارد کردند .

روند تحولات یمن بیانگر آن است که معادلات رژیم متجاوز عربستان برهم  خورده است و نه تنها نیروهای عربستانی متحمل شکست های استراتژیک در برابر مردم یمن شده اند بلکه ضربات وارده به حامیان و عوامل آنها موجب شده است تا  آثار شکست برای آنان بیش از پیش نمایان شود . در چنین شرایطی که عربستان ، حامیان وعواملش ناباورانه ناکامی های خود در عربستان را نظاره گر هستند برای  تحت الشعاع قرار دادن ناکامی هایشان بر شدت حملات به مردم یمن و کشتار کودکان ، زنان و سالخوردگان یمنی  افزوده اند. 

اما پاسخ قاطع مقاومت مردم یمن بیانگر آن است که اقدامات مذبوحانه عربستان نتواسته تغییری در روند شکست ها و ناکامی های عربستان بوجود  آورد . تنوع قدرت موشکی مقاومت مردمی یمن به  کابوسی برای رژیم متجاوز عربستان تبدیل شده است . 

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بارها در بیانیه های خود بر حق دفاع مشروع مردم یمن تاکید کرده است. واکنش ارتش و کمیته های مردمی یمن از جمله شلیک موشک علیه مواضع سعودی ها  مصداق بارز «حق دفاع مشروع» است. دفاع مشروع ، حقی است که در ماده 51 منشور ملل متحد مورد اشاره قرار گرفته است . 

کلیدواژه