مسلمانان باید با وحدت و یکپارچگی در برابر دشمنان اسلام ایستادگی و مقابله کنند
(last modified 1396-09-13T10:10:30+00:00 )
قوس 13, 1396 14:40 Asia/Kabul
  • مسلمانان باید با وحدت و یکپارچگی در برابر دشمنان اسلام ایستادگی و مقابله کنند

کشورها و مذاهب مختلف اسلامی باید با وحدت و یکپارچگی زیر سایه اسلام در برابر دشمنان اسلام ایستادگی و مقابله کنند

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: کشورها و مذاهب مختلف اسلامی باید با وحدت و یکپارچگی زیر سایه اسلام در برابر دشمنان اسلام ایستادگی و مقابله کنند.

مولوی عبدالمالک ضیایی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: در بین کشورهای اسلامی باید فرهنگ همدیگر پذیری ایجاد شود، اختلاف نظرات میان مسلمانان حتی در صدر اسلام وجود داشته اما مردم به بزرگان مراجعه می کردند و نظرات آن ها را می پذیرفتند.

وی افزود: اختلافات اندک نباید سبب این شود که مسلمانان به جان همدیگر بیفتند و یا اظهارات حساسیت برانگیز مطرح شود زیرا به این ترتیب نقشه های شوم دشمنان اجرا می شود. به هیچ عنوان ضرورتی ندارد که پیروان مذاهب اسلامی در کشورهای مختلف مسایلی را مطرح کنند که باعث ایجاد حساسیت و واکنش میان پیروان مذاهب دیگر شود.

به گفته این کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان دین اسلام از ادیان الهی است، بنابر این مسایل جزئی نباید سبب اختلاف در میان مسلمانان شود، کشورهای اسلامی همه باید زیر چتر بزرگ اسلام جمع شوند، یکدیگر را بپذیرند و یکپارچه در برابر دشمنان خود ایستادگی کنند.

مولوی ضیایی عنوان کرد: کشورهای قدرتمند استکباری به دنبال آن هستند که کشورهای مسلمان را تضعیف کرده و آنان را تحت سلطه خود قرار دهند در صورتی که کشورهای اسلامی مقاومت کنند و از تهدیدات غرب هراسی به دل راه ندهند و با دیگر کشورهای اسلامی متحد شوند جهان اسلام قدرت بیشتری پیدا می کند.

این کارشناس سیاسی-فرهنگی بیان کرد: البته همگرایی کشورهای اسلامی سبب شده که کشورهای غربی دست به توطئه های جدیدی بزنند چنانچه ایجاد گروه تروریستی داعش و انداختن آن به جان مسلمانان در همین راستا بود. نقش امریکا در نخستین مراحل ایجاد طالبان هم بسیار برجسته بود و عربستان سعودی نیز پول های هنگفتی برای این گروه می فرستاد به هر صورت گروه های تروریستی مانند طالبان، القاعده، داعش و امثال آن همه توسط غربی ها و بویژه امریکایی ها ایجاد شدند.

وی اضافه کرد: غربی ها همچنان در مقاطع مختلف از حکومت های خاصی در برخی کشورهای اسلامی حمایت کرده اند که بر مردم ظلم و ستم روا داشته اند و باعث نارضایتی های شدید آن ها شده اند، به هر صورت این وظیفه مسلمانان است که اتحاد و یکپارچگی خود را حفظ کرده و در برابر دشمنان اسلام ایستادگی کنند.

 

کلیدواژه