وحدت نیاز فطری بشر و لازمه اقتدار، رفاه اجتماعی و اقتصادی است
(last modified 1396-09-14T11:31:47+00:00 )
قوس 14, 1396 16:01 Asia/Kabul

وحدت نیاز فطری بشر و لازمه رفاه اجتماعی و اقتصادی است و اقتدار در جامعه جهانی و زندگی مسالمت آمیز در سایه وحدت و اخوت امکان پذیر است

روحانی افغان تاکید کرد: وحدت نیاز فطری بشر و لازمه رفاه اجتماعی و اقتصادی است و اقتدار در جامعه جهانی و زندگی مسالمت آمیز در سایه وحدت و اخوت امکان پذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین جعفری قندوزی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: امروز باید همه ملل مسلمان دنیا باید دست به دست هم بدهند، در کنار هم قرار بگیرند، اختلافات جزئی را کنار بگذارند، به ریسمان الهی چنگ بزنند و به جنگ و نزاعی که بر اثر توطئه های دشمنان اسلام در سرزمین های اسلامی پدیدار شده پایان دهند.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) رحمت للعالمین و نقطه وصل میان پروردگار و مردم و همچنان سبب وحدت مسلمانان با یکدیگر است، زمانی که ایشان به مدینه آمدند به کشمکش های بین مردم بخصوص دو قبیله بزرگ اوس و خزرج نقطه پایان گذاشتند و امروز هم محور وحدت مسلمین است.

به گفته این کارشناس فرهنگی-مذهبی افغان همه وظیفه دارند که دل های مردم را به هم نزدیک و از نزاع و اختلاف اجتناب کنند، وظیفه سردمداران و سران کشورهای اسلامی مهمتر است، نزاع و کشمکش در سرزمین های اسلامی باید به حداقل ممکن برسد و دولت های اسلامی در کنار هم قرار بگیرند تا مرهمی بر دردهای بی شمار مسلمانان باشد.

آقای قندوزی عنوان کرد: امروز در یمن مظلوم، مسلمانان کشته می شوند، خانه های مردم ویران شده و زیربناهای اقتصادی از بین رفته، در سوریه فجایع زیادی توسط تروریست ها به بار آمد و در عراق هم مشکلات زیادی ایجاد شد. در هر گوشه ای از دنیا که مسلمانی در رنج و درد باشد سایر مسلمانان باید آن درد و رنج را درد و رنج خود بدانند.

این روحانی افغان یادآور شد تروریزم بین المللی از سوی قدرت های استعماری دنیا بویژه غربی ها بوجود آمده، دولتمردان کشورهای اسلامی باید به هوش باشند و در برابر این توطئه صهیونیستی و استکباری بایستند و جامعه اسلامی را از این بحران نجات دهند.

وی اضافه کرد: به هر صورت دین اسلام دین رحمت است و آیات متعددی از قرآن کریم مردم را به وحدت و همدلی دعوت می کنند زیرا حیات مادی و معنوی بشر به آن بستگی دارد.

 

کلیدواژه