دین اسلام وحدت مسلمانان را در صدر برنامه های سیاسی و اجتماعی خود قرار داده است
(last modified 1396-09-16T09:14:15+00:00 )
قوس 16, 1396 13:44 Asia/Kabul
  • دین اسلام وحدت مسلمانان را در صدر برنامه های سیاسی و اجتماعی خود قرار داده است

دین اسلام وحدت و یکپارچگی مسلمانان را در صدر برنامه های سیاسی و اجتماعی خود قرار داده است

رئیس نهضت اسلامی افغانستان گفت: دین اسلام وحدت و یکپارچگی مسلمانان را در صدر برنامه های سیاسی و اجتماعی خود قرار داده است.

مولوی محمد مختار مفلح در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: پیام پیامبر بزرگوار اسلام برادری، دوستی و محبت بود که توانست قلب ها را به هم نزدیک کند و امروز بیش از یک میلیارد مسلمان در زمین حضور دارند و کلمه توحید آن ها را حول یک محور جمع کرده است که باید به این نکته هم توجه داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگی حامیان قدس شریف افزود: کسانی هم که در اجلاس ها و کنفرانس های اسلامی گرد هم می آیند باید با طرح و برنامه برای حل مشکلات جهان اسلام حضور پیدا کنند. اسلام به عنوان یک مکتب جامع و جاوید همانگونه که از لحاظ دعوت به یک قوم و مذهب خاص محدود نیست اتحاد مسلمین را هم در صدر برنامه های سیاسی و اجتماعی خود قرار داده است.

وی عنوان کرد: دانشمندان و علمای جهان اسلام هم باید امت مسلمه را از افکار مافیایی، صهیونیستی و استکباری نجات دهند و فضای واقعی برادری را در بین مسلمانان ایجاد کنند. امروز بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله یمن، عراق، سوریه و افغانستان در وضعیت نابسامانی قرار دارند و دشمنان داعشی را که در عراق و سوریه شکست خورد به افغانستان فرستادند.

به گفته مولوی مفلح تا زمانی که مسلمانان منتظر باشند از کاخ سفید، تلاویو و دیگر مراکز برای آن ها تصمیم گرفته شود به موفقیت و پیشرفت دست نخواهند یافت.

این فعال سیاسی-فرهنگی افغان گفت: تعدادی از دولت های کشورهای اسلامی بخصوص کشورهای عربی هم شریک جرم استکبار هستند و به آنان که می خواهند چهره خشن و غیر انسانی از اسلام به نمایش می گذارند و در عین حال به دنبال نابودسازی زیرساخت های کشورهای اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام به دنبال آن هستند که گروه های تروریستی را به عنوان نمایندگان اسلام به دنیا معرفی کنند در حالی که دین اسلام دین رحمت، عطوفت و مهربانی است و علما و دانشمندان جهان اسلام باید به این مسایل توجه داشته و آن را به درستی تبیین کنند.

 

کلیدواژه