جدی 05, 1396 13:29 Asia/Kabul
  • اتهام سازی عربستان علیه ایران ؛ جریانی که عربستان را رسواتر می کند

می گویند  کسی که به دیگران اتهام  ناروا وارد سازد در واقع بدنبال فرار از واقعیت است . حال و روز مقام های سعودی مصداق این نکته است .

«منصور الترکی» سخنگوی وزارت کشور عربستان با طرح ادعاهایی بی‌اساس، مدعی شد ، با تروریست‌هایی روبرو هستیم که با ایران ارتباط دارند.

وی روز دوشنبه در نشستی خبری، با طرح این ادعا افزود : "کشورهای حامی تروریسم ادله ای بر دست داشتن‌ خود باقی نمی‌گذارند و گروهک‌ هایی را تشکیل می‌دهند که به نیابت از آنها تمام عملیات تروریستی را بر عهده می‌گیرند و ما شاهد این موضوع در حوثی‌های یمن و حزب‌الله لبنان هستیم."

وزیر امورخارجه عربستان  نیز چندی قبل در اظهاراتی فرافکنانه در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل ادعاهای بی‌پایه ای را علیه ایران، حزب الله و سوریه مطرح کرد.

 این اظهارات مقام های عربستان سعودی در حالی مطرح می شود که ریاض یکی از حامیان مالی و فکری گروه های تروریستی در سوریه و منطقه است. اینکه گروه هایی نظیر القاعده و داعش با کمک های اموزشی نظامی"موساد"و"سیا" و باپول برخی کشورهای عربی منطقه مثل عربستان و به پشتوانه جریانهای فکری تکفیری بوجود آمده اند ؛ موضوعی اثبات شده  است. در واقع عربستان  یکی از حلقه های اصلی  تشکیل تروریسم تحمیل شده بر منطقه بشمار می رود  . البته تکرار این دروغ ها  انها را دچار خود شیفتگی کرده است تا جاییکه  خود را الگوی امنیتی  و دموکراسی مطلوب و بی عیب و نقص  می دانند.

واشنگتن پست روز دوشنبه در سرمقاله خود با عنوان «ولیعهد ریاکار در عربستان» با برشمردن اقدامات بن سلمان از جمله ادعای مبارزه با تروریسم وفساد مالی نوشت:

" ولیعهد سعودی، توام با ریاضت بودجه ای در این کشور، کاخی به ارزش 300 میلیون دلار در فرانسه خریده و پیش تر نیز یک کشتی به بهای 550 میلیون دلار برای خود تهیه کرده است."

اظهارات مضحک و فریبکارانه سخنگوی وزارت کشورعربستا ن درمورد تروریسم  پنهان نیزحکایت تازه ای است.  بدون شک تروریسم منبع نگرانی امنیتی و سیاسی برای همه منطقه است؛ اما به نظر می رسد ریاض سعی دارد با انداختن  توپ در زمین ایران و دادن ادرس های غلط راه فرار از واقعیت ها را در پیش بگیرد .

سخنان وزیر امور خارجه عربستان به تعبیری حکایت " نعل وارونه زدن" حامیان تروریسم است . این اظهارات فریبکارانه  در شرایطی است  که آمریکا و عربستان هردو در ایجاد  گروه‌های تروریستی در  منطقه به یک اندازه شریک و سهیم هستند که عقبه آن به ایجاد القاعده ونقش عربستان در ماجرای 11 سپتامبر بر می گردد.

عربستان اما تلاش کرد با امضای قرار دادهای چند صد میلیارد دلاری با امریکا صورت مسئله را پاک کند .  از نگاه آمریکا نیز نقش عربستان مانند "گاو شیرده‌ای" است که تا شیر داشته باشد آن را باید دوشید.

میهمانان سفره ای که ریاض با اتهام سازی علیه ایران پهن کرده است  امریکا و اسراییل و کسانی هستند که با  ورود به این بازی کثیف سیاسی و امنیتی منافع نامشروع خود را جستجو می کنند .

اما سوال این است که آیا این اتهام سازی ها نتیجه اش بازگشت  امنیت در منطقه  است؛ در حالی که  سیطره جویی عربستان همچنان نتیجه اش  کشتار انسانهای بیگناه است  که نمونه اش جنگ یمن است.