حضور نیروهای خارجی و دست پروردگان آن ها در افغانستان همواره سبب بروز فاجعه بوده است
(last modified 1396-10-10T10:31:21+00:00 )
جدی 10, 1396 15:01 Asia/Kabul

حضور نیروهای خارجی و دست پروردگان آن ها در افغانستان طی چهار دهه گذشته همواره سبب بروز فاجعه در این کشور بوده است

مسوول موسسه فرهنگی اهل بیت علیهم السلام تاکید کرد: حضور نیروهای خارجی و دست پروردگان آن ها در افغانستان طی چهار دهه گذشته همواره سبب بروز فاجعه در این کشور بوده است.

سید عبدالفتاح حسین پور در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به حملات انفجاری و تروریستی به مرکز فعالیت های فرهنگی-اجتماعی تبیان و خبرگزاری صدای افغان در کابل، ضمن تسلیت به خانواده های شهدای این حادثه گفت: از زمان کمونیست ها جنایت در افغانستان وجود داشته و و از زمانی که امریکای جنایتکار روی افغانستان  دست گذاشته، از طریق عمال خود شامل طالبان، القاعده، داعش و یا هر گروه تروریستی دیگر دست به جنایت زده است.

وی افزود: در این قضایا باید به دنبال عوامل اصلی بود که همان نیروهای خارجی و اشغالگر هستند و در مراحل بعد دست پروردگان آن ها یعنی گروه های تروریستی نقش دارند.

به گفته این فعال فرهنگی افغان خارجی ها و دشمنان مردم افغانستان به دنبال تفرقه افکنی میان مردم هستند و به بهانه های مختلف گاه مساجد، گاه اجتماعات مردمی و گاه رسانه ها را مورد حملات خود قرار می دهند، بویژه رسانه هایی که سخنگوی مردم هستند و زبان مردم می باشند مخصوصاً مرکز فعالیت های اجتماعی-فرهنگی تبیان و رسانه ای مانند صدای افغان که رسانه ای ارزشی و موثر است.

حسین پور همچنان خاطرنشان کرد: در اختلافات قومی و جناحی هم که در افغانستان وجود دارد دست خارجی ها مشاهده می شود، خارجی ها به دنبال تفرقه افکنی و حکومت کردن هستند از سوی دیگر همین اختلافات برخی سران قومی، احزاب و رهبران جهادی، خودخواهی ها و جاه طلبی های آن ها  سبب شده که فجایع بزرگی در افغانستان رخ دهد در حالی که اگر آن ها متحد و یکپارچه باشند هیچ قدرتی نمی تواند بر آن ها مسلط شود.

وی اضافه کرد: بازگشت به قرآن و چنگ زدن به ریسمان الهی، متفرق نشدن و حفظ وحدت و یکپارچگی سبب کاهش فجایع می شود که البته بسیاری افراد این مسایل را مطرح می کنند اما در عمل با مشکل مواجه هستیم در حالی که بر اساس احکام اسلامی با وحدت و یکپارچگی می توان در مقابل دشمنان ایستادگی و توطئه های آنان را خنثی کرد.

 

کلیدواژه