دلو 22, 1396 14:49 Asia/Kabul

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حرکت های مخالف علیه لیبرالیزم غرب و کمونیزم شرق در جهان آغاز شد

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حرکت های مخالف علیه لیبرالیزم غرب و کمونیزم شرق در جهان آغاز شد.

مولوی عبدالمالک ضیایی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در زمانی به پیروزی رسید که کشورهای اسلامی که از یکسو تحت سیطره استکبار غرب بودند و از سوی دیگر از ابرقدرت شرق و کمونیزم رنج و آزار می دیدند و همه جا را استبداد فراگرفته بود.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران از این جهت هم مایه خرسندی برای کشورهای اسلامی شد، پس از این انقلاب، حرکت های مخالف هم علیه کمونیزم شرق آغاز شد و هم علیه لیبرالیزم غرب که این از برکت حرکت ملت مسلمان ایران و رهبری خردمندانه امام راحل (ره) بود.

به گفته این کارشناس افغان طبق وعده الهی که روزی مظلومان عالم حکومت را به دست می گیرند و ظالمان سرنگون می شوند انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و حکومت کپی امریکا و قوانین لیبرالیزم و غرب سرنگون شد.

مولوی ضیایی عنوان کرد: ملت مسلمان، آزاده، جان بر کف و متمدن ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تحت سیطره استکبار جهانی قرار داشت و تمدنی که باعث افتخار جهان اسلام بود پشت پرده قرار گرفته بود اما خرد جمعی و بیداری مردم در ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) تحول بزرگی ایجاد کرد که در تاریخ ماندگار شد.

وی اضافه کرد: حضرت امام خمینی یک چهره روحانی و فردی که از محراب و منبر قد علم کرد با ایمان، شجاعت و خردمندی تمام در برابر استکبار جهانی ایستاد و انقلاب ملت ایران به رهبری ایشان به پیروزی رسید.

 

کلیدواژه