ثور 07, 1403 16:48 Asia/Kabul
  • سخنگوی کمیسیون اروپا: درج نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی امکان‌پذیر نیست
    سخنگوی کمیسیون اروپا: درج نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی امکان‌پذیر نیست

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با اشاره به رویه‌های سیاسی برای شناسایی سازمان‌های تروریستی تاکید کرد: افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی ممکن نیست.

به گزارش رادیو دری، پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران در بروکسل با اشاره به تحریم سپاه پاسداران و تمام اعضای آن  از سوی اتحادیه اروپا و تلاش های برخی اعضای این اتحادیه برای تروریستی اعلام کردن این نهاد نظامی تصریح کرد: نام سپاه پاسداران زمانی ممکن است به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی اضافه شود که یک دادگاه اروپایی، در این زمینه تصمیمی مرتبط بگیرد؛ اتفاقی که تاکنون روی نداده است.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اخیرا اعلام کرده است که چنین اقدامی بدون حکم دادگاه امکان پذیر نیست.

جوزپ بورل هفته پیش در نشست با خبرنگاران گفت: ما به حکمی نیاز داریم که نشان دهد سپاه ایران در یک پرونده تروریستی دخیل بوده است؛ در شرایط کنونی، چنین پرونده‌ای موجود نیست و من به همکارانم گفتم که پاسخ همانی که است چند ماه پیش اعلام شد.

حسین امیرعبداللهیان  وزیر امور خارجه ایران چندی پیش در گفت‌وگو با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و حاکمیتی است که نقش مهم و حیاتی در تامین امنیت ملی ایران و منطقه، به خصوص در مبارزه با تروریسم دارد.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران به فهرست سازمان‌های تروریستی، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شد.

این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد، اما با شکست مواجه شد.

کنعانی: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازوی قدرتمند پاسداری از انقلاب است

امیرعبداللهیان: سپاه پاسداران خط قرمز ماست

کلیدواژه