ثور 30, 1397 12:13 Asia/Kabul

مهاجرین افغانستانی مقیم در مشهد مقدس صدها محفل فعال انس با قرآن دارند

رئیس جامعه قاریان افغانستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: مهاجرین افغانستانی مقیم در مشهد مقدس صدها محفل فعال انس با قرآن دارند.

محمد کبیر قلندر زاده در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: در مشهد مقدس حداقل 200 محفل فعال انس با قرآن از مهاجرین افغان شناسایی شده اند و با جامعه قاریان افغانستان همکاری می کنند اما یقیناً تعداد محافل قرآنی مهاجرین افغان بسیار بیشتر از این ها است.

وی افزود: ماه مبارک رمضان بهار قرآن است و در این ماه مبارک افغانستانی ها در هر نقطه از دنیا محافل انس با قرآن را فعال تر برگزار می کنند.

به گفته این قاری بین المللی افغان جامعه قاریان افغانستان این مجمع هر ازگاهی مدیران جلسات قرآنی را دعوت می کند و در جلساتی که برگزار می شود از پیشنهادات و برنامه های شرکت کنندگان در جلسات استقبال می شود.

قلندر زاده عنوان کرد که دوره های مختلفی هم در طول سال برگزار می شود و به مدیران جلسات هم اعلام می شود که اگر در جلسات شان استعدادهای خاص قرآنی وجود دارد آن ها را معرفی کنند و در دوره ها اشتراک دهند تا با این استعدادها بصورت تخصصی کار شود.

وی در خصوص ارتباط جلسات قرآنی مهاجرین افغان با اداره حج و اوقاف ایران و جلسات ایرانی هم گفت: خصوصیت جلسات قرآنی این است که وقتی به این جلسات وارد می شوید مشخص نیست که مختص به چه کسانی است. رابطه بین جلسات ایرانی ها و افغانستانی ها هم بسیار خوب است بطوریکه در جلسات یکدیگر شرکت می کنند، قرائت می کنند و صمیمیت خاصی بین جلسات و اعضای آن ها وجود دارد.

 

کلیدواژه