سران حکومت وحدت ملی با بی تفاتی از کنار نارسایی ها و موارد ناامنی عبور می کنند
(last modified 1397-06-17T11:59:23+00:00 )
سنبله 17, 1397 16:29 Asia/Kabul

سران حکومت وحدت ملی توجهی به تامین امنیت مردم نداشته و با بی تفاتی از کنار نارسایی ها و موارد ناامنی عبور می کنند

روحانی و فعال فرهنگی-اجتماعی افغان تاکید کرد: سران حکومت وحدت ملی توجهی به تامین امنیت مردم نداشته و با بی تفاتی از کنار نارسایی ها و موارد ناامنی عبور می کنند.

قربانعلی فصیحی غزنوی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به اظهارات محمد اشرف‌غنی رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با نمایندگان اقشار مختلف مردم غرب کابل مبنی بر اینکه از عین مدل امنیتی ساحه سبز کابل برای تأمین امنیت غرب کابل نیز استفاده خواهد شد، اظهار داشت: بسیاری از وعده ها در حد حرف باقی می ماند و سران حکومت وحدت ملی افغانستان توجه خاصی به سایر اقوام این کشور و حفظ جان آن ها ندارند و افراد حاکم تلاش می کنند که حاکمیت ازآن یک قوم و مجموعه خاص باشد.

وی افزود: در همین راستا هم حکومت با بی تفاوتی از کنار نارسایی ها و حملات انفجاری که در این کشور و از جمله کابل پایتخت رخ می دهد، می گذرد، این قضیه به جایی رسیده که حتی محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان این حملات انفجاری را برنامه ای سیستماتیک برای از بین بردن یک قوم و مذهب خاص تلقی کرده است.

این فعال فرهنگی-اجتماعی افغان یادآور شد جمع زیادی از نمایندگان مردم، محاسن سفیدان و متنفذین غرب کابل در این رابطه با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان ملاقات کرده اند، طبیعی است که در این ملاقات های رو در رو یکسری مطالب گفته می شود، همانگونه که در گذشته هم از این مطالب گفته می شد اما عملی نمی شد.

وی اضافه کرد: در صورتی که این گفته ها و وعده ها در خصوص تامین امنیت عملی شود دیگر بحرانی ایجاد نمی شود و بحران موجود هم از بین می رود بنابراین به نظر نمی رسد که حکومت و ریاست جمهوری افغانستان در جهت از بین بردن ناامنی ها در غرب کابل اقدام فوری انجام دهند مگر اینکه فشارهایی از سوی مردم، متنفذین و ارگان های مختلف بر ارگ ریاست جمهوری وارد شود تا اقداماتی صورت بگیرد.

 

کلیدواژه