استراتژی امریکا در افغانستان در حال تغییر و مذاکره با طالبان از جمله این تغییرات است
(last modified Sat, 08 Sep 2018 12:25:25 GMT )
سنبله 17, 1397 16:55 Asia/Kabul
  • استراتژی امریکا در افغانستان در حال تغییر و مذاکره با طالبان از جمله این تغییرات است

به نظر می رسد استراتژی امریکا در افغانستان در حال تغییر است و امریکایی ها به شدت به دنبال مذاکره با طالبان هستند

کارشناس و پژوهشگر سیاسی افغان تاکید کرد: به نظر می رسد استراتژی امریکا در افغانستان در حال تغییر است و امریکایی ها به شدت به دنبال مذاکره با طالبان هستند.

وحید مژده در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به سفر جیمز متیس وزیر دفاع امریکا به افغانستان گفت: همانگونه که وی در این سفر تاکید کرد و پیش از آن جنرال آستین اسکات میلر فرمانده جدید نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان گفته بود گمان می رود استراتژی امریکا در افغانستان در حال تغییر است و یا اینکه حداقل در ظاهر تغییراتی مشاهده می شود.

وی تصریح کرد: مقامات امریکایی می گویند که می خواهند با طالبان مذاکره کنند و جیمز متیس وزیر دفاع و ژوزف دنفورد رئیس ستاد ارتش امریکا هم می خواهند با جنرال میلر و مقامات افغان در این رابطه مذاکره کنند.

به گفته این کارشناس افغان گفته می شود که به زودی مذاکرات با طالبان در مورد مساله صلح و آتش بس از سر گرفته خواهد شد و زلمی خلیلزاد به افغانستان آمده و این مذاکرات را مدیریت خواهد کرد. رفت و آمد های مقامات امریکایی به افغانستان هم می تواند به این مساله ارتباط داشته باشد.

مژده همچنان خاطرنشان کرد: این اولین بار است که جنرال های امریکایی به افغانستان می آیند و به جای تهدید می گویند قصد دارند با طالبان مذاکره کنند و مشکل این کشور را از راه مذاکره حل و فصل نمایند.

وی اضافه کرد: پس از آنکه امریکایی ها موضع خود در قبال جنگ افغانستان را تغییر دادند و به این نتیجه رسیدند که مشکل افغانستان از راه جنگ قابل حل نیست با آمدن جنرال اسکات میلر که اعلام کرده در کنار جنگ مسله مذاکره با طالبان هم از اهمیت خاصی در رابطه با صلح برخوردار است، مشخص است که وضعیت در افغانستان در حال تغییر است.

 

کلیدواژه