میزان 11, 1397 10:22 Asia/Kabul
  •  آمادگی کامل ایران برای ارائه خدمات به زائران افغانستانی در اربعین حسینی(ع)

سرکنسول ایران در هرات افغانستان گفت: ایران از تمام ظرفیت های خود برای ارایه خدمات ویژه و ارزان به زائران اربعین حسینی(ع) که از مبدا افغانستان عازم عراق هستند، استفاده می کند.

به گزارش ایرنا؛ «محمود افخمی» روز سه شنبه در نشست با روسای شرکت های زیارتی شهر هرات، نمایندگان بانک ها و مسئولان بیمه که با هدف هماهنگی و تسهیل روادید به زائران اربعین حسینی(ع)  در محل کنسولگری ایران برگزار شد افزود: امسال هزینه روادید دوبار ورود به ایران با اقامت حداکثر 30 روز فقط 60 یورو و به شکل انفرادی خواهد بود و این تخفیف فقط برای زائران اربعین حسینی(ع) وضع شده است.

افخمی از تمام روسای شرکت های زیارتی افغانستان خواست تا حد امکان هزینه ها را برای اعزام زائران اربعین حسینی(ع) کاهش دهند.

سرکنسول ایران در شهر هرات افغانستان همچنین با اشاره به نقش و اهمیت بیمه در سفر به عتبات عالیات اظهار کرد: ایران بستر مناسبی را برای ارائه خدمات بیمه ای به افرادی که به ایران سفر می کنند، فراهم کرده است.

عراق در افغانستان نمایندگی سیاسی ندارد و زائران اربعین حسینی(ع) این کشور، برای دریافت روادید باید از کشور دوم استفاده کنند که ایران مهمترین معبر عبوری علاقه مندان به زیارت عتبات عالیات است و هر سال هزاران زائر از این مسیر راهی عراق می شوند.

بیستم ماه صفر 1440 هجری قمری (30 اکتبر2018) اربعین حسینی (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است.

میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

کلیدواژه