عقرب 01, 1397 15:08 Asia/Kabul

کار صدور دفترچه های اقامت و دریافت ویزای عراق برای مهاجرین افغان ثبت نام شده برای حضور در مراسم اربعین حسینی به زودی انجام می شود

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی گفت: کار صدور دفترچه های اقامت و دریافت ویزای عراق برای مهاجرین افغان ثبت نام شده برای حضور در مراسم اربعین حسینی به زودی انجام می شود.

محمد عجمی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن اربعین حسینی مهاجرین افغانستانی دارای کارت های آمایش یا گذرنامه های دارای روادید خانواری که کار ثبت نام و پذیرش آن ها از تاریخ 16/07/1397 تا 28/07/1397 در دفاتر کفالت انجام شده آماده اعزام به عتبات عالیات عراق می شوند.

وی افزود: برای تمام افرادی که طی این مدت با ارایه مدارک لازم ثبت نام کرده اند طی چند روز آینده دفترچه های اقامت صادر می شود، ویزای عراق از سفارت آن کشور دریافت و در اختیارشان قرار می گیرد.

به گفته مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی مرز زمینی برای خروج تمام اتباع خارجی که می خواهند از مسیر ایران به عتبات عالیات عراق سفر کنند مرز شلمچه تعیین شده و اگر اتباع خارجی دارای مجوز خروج هوایی باشند می توانند از طریق فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد خارج شوند.

عجمی با اشاره به آغاز ورود زائرین افغانستانی که قصد زیارت اربعین حسینی را دارند از افغانستان به جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: هرسال تعداد قابل توجهی از مشتاقان زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام در ایام اربعین حسینی از مرز دوغارون وارد خاک ایران می شوند.

وی اضافه کرد: زائرین افغانستانی در بدو ورود در ایستگاه های صلواتی که در مرز دوغارون مستقر هستند پذیرایی می شوند، کار انتقال آنها با اتوبوس به مشهد انجام می شود، در مراکز پیش بینی شده اسکان داده می شوند و سپس از مشهد به سمت مرز شلمچه حرکت می کنند.

 

کلیدواژه