جدی 03, 1397 15:26 Asia/Kabul

اتباع افغانستان و عراقی دارای پروانه اقامت موقت می توانند برای صدور و تمدید پروانه کار موقت به دفاتر مربوطه مراجعه کنند

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران گفت: اتباع افغانستان و عراقی دارای پروانه اقامت موقت می توانند برای صدور و تمدید پروانه کار موقت به دفاتر مربوطه مراجعه کنند.

علی اقبالی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: افرادی هم که دارای گذرنامه های تحت عنوان گذرنامه های خانواری هستند، تبدیل وضعیتی ها و مجردی ها که پروانه اقامت آن ها توسط وزارت کشور بصورت بخشنامه ای تا 98/03/31 تمدید شده می توانند مراجعه کرده، کارت های قدیمی خود را ارایه داده و کارت جدید دریافت کنند که این کارت تا تاریخ یاد شده اعتبار خواهد داشت.

وی افزود: افرادی که این کارت کار را دریافت می کنند می توانند بیمه شوند و از خدمات تامین اجتماعی هم استفاده کنند. 

به گفته مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران هزینه تمدید پروانه کار موقت برای کسانی که سال های قبل کارت کار خود را دریافت و تمدید کرده اند 285 هزار تومان و هزینه صدور پروانه کار موقت برای کسانی که سال های قبل مراجعه نکرده اند 400 هزار تومان می باشد.

علی اقبالی عنوان کرد: دفاتر کاریابی منتخبی در سایت های مربوط به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای شهرستان های مختلف معرفی شده و اتباع خارجی می توانند به نزدیکترین دفتر مراجعه کرده و تشکیل پرونده بدهند و یا برای راهنمایی به اداره کار شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: هر شغلی که اتباع خارجی داشته باشند در پروانه کار آن ها درج می شود و در صورتی که محل کار یا شغل تغییر کرده باشد همان شغلی که توسط کارفرمای جدید اعلام می شود در پروانه کار درج خواهد شد.

 

کلیدواژه