جدی 08, 1397 10:07 Asia/Kabul
  • ایران از تهدیدهای نظامی و امنیتی عبور کرده‌است +نظر کارشناسی

سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی با تأکید بر اینکه اقتدار آمریکا در جهان رو به افول است، تصریح کرد :ایران از تهدیدهای نظامی و امنیتی عبور کرده‌است .

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این نکته که بسیاری از سیاست‌ مداران و تحلیل‌گران آمریکا به قدرت ایران در منطقه اذعان دارند ؛ افزود ؛ آمریکایی‌ها حتی دیگر جرأت ندارند بگویند گزینه نظامی روی میز است.
سرلشکر جعفری همچنین با بیان اینکه اگر مجاهدت‌های مردم عراق و سوریه در کنار مستشاران نظامی ایران نبود، مشکلات زیادی در منطقه به وجود می آمد، تصریح کرد: نتیجه مقاومت، ایستادگی و مجاهدت، شکست مفتضحانه آمریکا در سوریه و فرار آنها از این کشور بود.

شکست داعش و فرار تروریست ها از عراق و سوریه نشان از این واقعیت دارد که دوران هژمونی امریکا و جنگ های نیابتی رو به افول است .

حضرت آیت الله خامنه ای  ،رهبر معظم انقلاب در بیاناتی به مناسبت  13 آبان (4نوامبر)،در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان، به شرایط امریکا در جهان اشاره کردند و گفتند:  قدرت و اقتدار و هیمنه امریکا در دنیا، رو به افول و زوال است و امریکای امروز به مراتب ضعیف تر از امریکای چهار دهه قبل است.

نقش امریکا بعنوان یک جریان  مخرب و بحران ساز درمعادلات امنیتی منطقه و جهان اثبات شده و در این واقعیت هیچ تردیدی  وجود ندارد . امریکا با  ایجاد القاعده و در ادامه  با حمایت از داعش ؛ غرب آسیا را به کانون بحران و جنگ تبدیل کرد و نزدیک به یک  دهه  سوریه و عراق را گرفتار جنگ و تروریسم کرد ؛ اما اکنون که دچارافول و شکست شده است ایران را به حمایت از تروریسم و نا امن کردن منطقه متهم می کند .

روزنامه آمریکایی «بوستون‌ گلوب» (The Boston Globe)   چندی قبل با انتقاد از سیاست‌ دوگانه واشنگتن درقبال تروریسم، به اتهام‌زنی آمریکا و برخی متحدان غربی- عربی آن مبنی بر حمایت ایران از تروریسم پرداخت و نوشت : "علت متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم این است که ایران  مخالف  سلطه جویی و مداخلات امریکا در منطقه است ؛ این تنها گناه ایران است."

امریکا و برخی کشورهای عربی منطقه  که همسو با اهداف اسراییل  ایران را بعنوان تهدید در منطقه و  حامی تروریسم  معرفی می کنند ؛فراموش کرده اند  که صدها میلیارد دلار برای حمایت از تروریسم و جنگ در عراق، سوریه، یمن و لیبی هزینه کردند.
این اتهام سازی ها در حالی است که اگر مداخله ایران نبود امروز داعش بر بخش بزرگی از منطقه تسلط یافته بود . در واقع باید گفت که امریکا نگران سیاست بازدارندگی از سوی ایران است .

نوام چامسکی ؛  نظریه پرداز مشهور امریکایی  درباره اتهام های مقام های  آمریکا علیه  ایران می گوید :

".... حمایت از گروه های تروریستی  و داعش از هنجار شکنی های امریکا ست ؛ اما امریکا ایران را به بی ثبات سازی درمنطقه متهم می کند."

سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال تهدید ها و تروریسم در منطقه شفاف و روشن است .ایران مخالف تجزیه کشورهای منطقه است و همچنان نیز بر ضرورت مقابله با تهدید های بیگانگان در منطقه تأکید دارد.تحولات جاری در منطقه نیز نشان می دهد که اقتدار جمهوری اسلامی ونقش ایران در معادلات منطقه بعنوان یک کنشگر مثبت  واقعیتی انکار  ناپذیر است  .

امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران در همین خصوص  با تاکید بر توانمندی نظامی ایران ؛روز جمعه در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد: نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا برای مقابله با تهدیدهای دشمنان در آمادگی کامل هستند.

کلیدواژه