مقامات امریکایی به افراد تحت نفوذ خود در حکومت افغانستان پاسخگو نخواهند بود
(last modified 1397-10-15T10:49:56+00:00 )
جدی 15, 1397 15:19 Asia/Kabul

تا زمانی که حکومت افغانستان تحت نفوذ امریکا باشد مقامات امریکایی در رابطه اعمال و اظهاراتشان به مقامات افغان پاسخگو نخواهند بود

کارشناس سیاسی افغان گفت: تا زمانی که حکومت افغانستان تحت نفوذ امریکا باشد مقامات امریکایی در رابطه اعمال و اظهاراتشان به مقامات افغان پاسخگو نخواهند بود.

عبدالغفور ساجد در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا مبنی بر ستایش از تجاوز اتحاد جماهیر شوروی سابق به افغانستان و اینکه ارگ ریاست جمهوری افغانستان این اظهارات را نسنجیده خوانده و خواستار توضیح شده، اظهار داشت:  اکنون امریکایی ها بر دولت افغانستان سلطه دارند و در چنین وضعیتی توضیح خواستن از امریکا بی معنی است.

وی افزود: این اظهارات دونالد ترامپ در زمانی مطرح می شود که دولت افغانستان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد و به نظر می رسد اهدافی را از این رهگذر دنبال می کند ضمن اینکه دولت امریکا مقامات افغانستان را در رابطه با مذاکرات صلح با طالبان دور زده است. این در حالی است که نشست هایی با طالبان در خصوص مساله صلح افغانستان در روسیه و ایران هم برگزار شده است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر به نظر می رسد که برخی از مقامات دولت افغانستان هم خواستار برقراری صلح دایمی در این کشور نیستند و خواستار به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح با طالبان هم نمی باشند، زیرا اگر قرار باشد بخشی از طالبان در قدرت افغانستان سهیم شوند، صلاحیت های آنان کاهش پیدا خواهد کرد.

 

کلیدواژه