حوت 15, 1397 16:51 Asia/Kabul

امریکایی ها با طرح بحث خروج نیروهای خود از افغانستان می خواهند به نوعی فضای رعب و وحشت در این کشور ایجاد کرده و اهداف خود را از طرق دیگری پیگیری کنند

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان تاکید کرد: امریکایی ها با طرح بحث خروج نیروهای خود از افغانستان می خواهند به نوعی فضای رعب و وحشت در این کشور ایجاد کرده و اهداف خود را از طرق دیگری پیگیری کنند.

داکتر سید وحید ظهوری حسینی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به مطرح شدن ارایه لایحه ای برای پایان جنگ افغانستان در سنای امریکا و اینکه سناتوران امریکایی خواستار خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تا سال آینده شده اند اظهار داشت: بحث خروج نیروهای امریکایی از افغانستان از ابتدای حضور این نیروها مطرح بوده و قرار هم نبوده که این نیروها بصورت دوامدار در افغانستان باقی بمانند، اما این این حضور تاکنون ادامه پیدا کرده است.

عضو موسس بنیاد علمی-فرهنگی کوثر تصریح کرد: نیروهای ناتو که همکار امریکا بودند کم کم از افغانستان خارج شدند اما امریکا که همواره بحث خروج نیروهای خود از افغانستان را مطرح می کرد تاکنون آن را عملی نکرده و بحث هایی که مدر رابطه با خروج نیروهای امریکایی مطرح می شوند بیشتر عوامفریبی است.

این کارشناس سیاسی گفت: امریکایی ها با تبلیغات خروج خود به دنبال ایجاد فضای رعب و وحشت در افغانستان هستند تا مردم افغانستان خودشان درخواست ادامه حضور نیروهای امریکایی را در کشورشان مطرح کنند.

ظهوری حسینی اضافه کرد: از سوی دیگر بحث خروج نیروهای امریکایی از افغانستان بیشتر به افکار تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برمی گردد که می خواهد هزینه های حضور نیروهای امریکایی در افغانستان را کاهش دهد و به حضور نیروهای امریکایی فقط در پایگاه های نظامی اکتفا کند زیرا از طریق این پایگاه ها هم می توانند اهداف خود را پیگیری کنند.

 

کلیدواژه