حمل 24, 1398 12:23 Asia/Kabul

کمک های موسسات خیریه و تشکل های مهاجرین افغان برای سیل زدگان افغانستان به نماینده کنسولگری این کشور در مشهد تحویل داده شد

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی از تحویل کمک های موسسات خیریه و تشکل های مهاجرین افغان برای سیل زدگان افغانستان به نماینده کنسولگری این کشور در مشهد خبر داد.

سید علی قاسمی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری ضمن تبریک سال نو خورشیدی و ابراز همدردی با مردم افغانستان به خاطر تلفات و خساراتی که سیلاب در نقاط مختلف این کشور برجای گذاشته، سیلی که امسال مردم جمهور اسلامی ایران هم درگیر آن شدند، گفت: با کمک، مساعدت و همیاری موسسات خیریه و تشکل های مردمی مهاجرین افغان در استان خراسان رضوی اقلامی برای سیل زدگان افغانستان جمع آوری شد.

وی افزود: این کمک ها شامل البسه، پتو، کنسروجات و اقلام ضروری مانند مواد شوینده و بهداشتی به ارزش بین هشتاد تا یکصد میلیون تومان بود که نماینده سرکنسولگری جمهوری اسلامی افغانستان به محل اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی دعوت شد و اقلام مذکور با یک کامیون در اختیار وی قرار گرفت تا تشریفات قانونی آن از طریق وزارت خارجه و گمرکات پیگیری و برای کمک به سیل زدگان به افغانستان ارسال شود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی اظهار داشت: این کوچکترین کاری بود که توانستیم از باب همدردی و حس نوع دوستی نسبت به مردم شریف افغانستان و بخصوص آسیب دیدگان از سیلاب انجام دهیم و در صدد هستیم کمک های دیگری هم جمع آوری کنیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر این کمک های موسسات و تشکل ها مقادیر قابل توجهی از کمک ها به سیل زدگان افغانستان که بیشتر مواد شوینده است توسط اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی تهیه شده که در حال ارسال به افغانستان است.

 

کلیدواژه