جوزا 18, 1398 13:59 Asia/Kabul
  • تحرکات نتانیاهو، از تکرار ادعاهای بی اساس  تا تلاش های سیاسی منفعلانه بر ضد ایران
    تحرکات نتانیاهو، از تکرار ادعاهای بی اساس تا تلاش های سیاسی منفعلانه بر ضد ایران

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که این روزها در عرصه داخلی و در سطح منطقه ای با ناکامی های سیاسی شدیدی مواجه است ؛ با فرافکنی و ادعا سازی علیه ایران تلاش می کند خود را بعنوان سیاستمداری فعال و موثر نشان دهد.

وی در همین راستا  روز جمعه در گفت و گویی تلفنی با «آبه شینزو»، نخست‌وزیر ژاپن که قرار است به زودی به تهران سفر کند گفته است لازم است دنیا فشار علیه ایران را حفظ کند. 

« نتانیاهو» روز پنجشنبه نیز طی دیدار با «اُلی هاینونن» معاون پیشین مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در فلسطین اشغالی، با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد که تهران علی‌رغم وجود برجام، بازهم تلاش می‌کند که به سلاح اتمی دست یابد.

نتانیاهودر سخنانی  فریبکارانه  با متهم کردن ایران  به  دروغ گویی مدعی شد  که ایران به حرکت به سوی زرادخانه بمب‌های اتمی ادامه می‌دهد.

ادعاهای نتانیاهو در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درگزارش های پیشین و همچنین طی ۱۵ گزارش متوالی از زمان اجرایی شدن برجام ، پایبندی کامل ایران به برجام  و صلح آمیزبودن برنامه هسته ای ایران را همواره  تایید کرده است.

واضح است که نتانیاهو با این دروغگویی ها دو هدف را دنبال می کند :

هدف نخست ،تشدید جریان "ایران هراسی " بعنوان  راهبرد مشترک  امریکا – اسراییل و عربستان است.  

هدف  دوم  ، پنهان نگاهداشتن واقعیت ها در خصوص گذشته و حال فعالیت های اتمی اسراییل است.

«مک‌گئورگ باندی»، مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا در یادداشتی چند سال پیش فاش کرد هنگامی که اسرائیل با کمک مقامات فرانسه در ژوئن ۱۹۶۰ ساخت رآکتورهای خود را شروع کرد، مقامات تل‌آویو به سفارت آمریکا گفته بودند که این یک «کارخانه کاشی‌سازی» است.

تأسیساتی که قرار بود کارخانه کاشی‌سازی باشد اما به تأسیسات هسته‌ای «دیمونا» تبدیل شد و اسراییل با اطلاع امریکا در آنجا شروع به ساخت سلاح‌های هسته‌ای کرد.  

مطابق گزارش های منتشر شده ؛ اسراییل در حال حاضر بین 200 تا 400 کلاهک اتمی در اختیار دارد. رژیم صهیونیستی و آمریکا در واقع اصلی‌ترین موانع ایجاد «خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای» به شمار می‌روند.

روزنامه‌های صهیونیستی  "معاریو"  چندی قبل در گزارشی ضمن به تمسخر گرفتن ادعاهای بنیامین نتانیاهونخست وزیر رژیم صهیونیستی در باره برنامه هسته‌ای ایران، دلیل واقعی این تحرکات  را فروپاشی کامل سیاست مورد نظر اسرائیل در سوریه دانست.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی ایران را به تلاش برای ساخت سلاح اتمی متهم می‌کند که رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور فتوایی (فروردین سال 1390) ساخت و کاربرد هرگونه سلاح اتمی را «حرام» اعلام  و تصریح کرده اند: «ما کاربرد این سلاح‌ها را حرام، و تلاش برای مصونیت بخشیدن ابنای بشر از این بلای بزرگ را وظیفه‌ همگان می‌دانیم».

البته این ادعا سازی ها منحصر به موضوع هسته ای و یا ظرفیت موشکی و قدرت بازدارندگی و دفاعی ایران نبوده است .متهم کردن ایران به دست داشتن در حادثه اخیر انفجار در چند کشتی نفت کش در بندرالفجیره نیز بخش دیگری از این سناریو سازی ها بوده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در همین خصوص با اشاره به گزارش‌ها درباره نقش سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در این تحرکات  در صفحه توئیترش نوشت:«چوپان دروغگوی تیم B که فریاد "گرگ آمد" سر داده یکبار دیگر جار و جنجال به پا کرده: این بار موساد اطلاعات مربوط به نقش‌آفرینی ایران در عملیات خرابکارانه الفجیره را تحریف کرده است. من درباره وقوع "تصادف‌ها" و دادن آدرس‌های غلط هشدار داده‌ام- می‌دانیم وقتی دروغ‌هایشان را باور کنیم چه اتفاقاتی می‌افتد. قبلاً در چنین وضعیتی قرار داشته‌ایم، درست است»

کلیدواژه