جوزا 18, 1398 14:20 Asia/Kabul

محمد اشرف غنی به خواسته ها و هشدارهای نامزدهای ریاست جمهوری توجهی نشان نداده و این نامزدها هم اعتمادی به وی ندارند

کارشناس و فعال سیاسی افغان گفت: محمد اشرف غنی به خواسته ها و هشدارهای نامزدهای ریاست جمهوری توجهی نشان نداده و این نامزدها هم اعتمادی به وی ندارند.

داکتر سید جواد حسینی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: نامزدهای ریاست جمهوری افغانستان از قبل تاکید کرده بودند که آقای غنی از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی استفاده نکند و همچنان از وی خواسته شده بود که با پایان یافتن زمان قانونی ریاستش در اول جوزا (خرداد)، از قدرت کناره گیری کند اما وی به این مسایل توجهی نکرد.

وی با اشاره به رد درخواست اشرف غنی برای گفت و گو با نامزدهای ریاست جمهوری از سوی این نامزدها افزود: بی توجهی آقای غنی به خواسته های نامزدها سبب بی اعتمادی آنان شده است.

به گفته این کارشناس سیاسی بحث حکومت سرپرست یا حکومت انتقالی هم در افغانستان کاملاً غیر عملی است زیرا وضعیت سیاسی و امنیتی در این کشور متشنج است و مردم هم از بازی های سیاسی و خلف وعده های سیاستمداران خسته شده اند زیرا نه حکومت به شعارهایی که می دهد پایبند بوده و نه رهبران سیاسی.

این فعال سیاسی عنوان کرد: به همین دلیل هم مردم چندان رغبتی به تجمع، تظاهرات و تحصن در خصوص مسایل سیاسی ندارند و هشدارهای نامزدهای ریاست جمهوری در خصوص تظاهرات مردمی، بستن جاده ها و مسایلی از این قبیل هم به جایی نمی رسد.

حسینی با اشاره به پیشنهاد عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی مبنی بر محدود شدن صلاحیت های رئیس جمهور و رئیس اجرایی با پایان یافتن زمان قانونی حکومت عنوان کرد: رئیس جمهور افغانستان پس از ادای نماز عید فطر در سخنانی گفت که می خواهد در مورد برخی مسایل با نامزدهای ریاست جمهوری صحبت کند و به توافقاتی دست یابد اما گمان می رود نوعی فریب در درون این برنامه مستتر است.

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات دریافتی حدود یکصد پست کلیدی به زودی جابجا می شود که البته ممکن است اعلام رسمی نشود، اضافه کرد: تا زمانی که زمینه فراهم است آقای غنی از امکانات به نفع خود بهره برداری می کند و ممکن است در نهایت مدتی قبل از فرا رسیدن زمان رسمی تبلیغات انتخاباتی صحبت هایی با نامزدها در زمینه شیوه تبلیغات و مسایل اخلاقی مربوط به آن داشته باشد.

 

کلیدواژه