ایران و افغانستان ریشه و فرهنگ مشترک دارند و بیگانگی در میان آنان راه ندارد
(last modified 1398-03-25T08:55:56+00:00 )
جوزا 25, 1398 13:25 Asia/Kabul

دفتر امور بانوان و خانواده استان خراسان رضوی همواره در خدمت خواهران و برادران مهاجر بوده و نسبت به مشکلات آنان بی تفاوت نیست

مدیر کل امور بانوان و مشاور استاندار خراسان رضوی گفت: دفتر امور بانوان و خانواده استان خراسان رضوی همواره در خدمت خواهران و برادران مهاجر بوده و نسبت به مشکلات آنان بی تفاوت نیست.

زهرا فرشته حسین زاده سلجوقی با حضور در استودیوی رادیو دری در گفت و گو با خبرنگار این رادیو با اشاره به مشترکات تاریخی دو ملت ایران و افغانستان گفت: خوشبختانه ریشه و فرهنگ مشترک میان دو ملت باعث شده که ما هیچگاه احساس بیگانگی نکنیم و دفتر امور بانوان استان خراسان رضوی همواره در خدمت خواهران و براداران مهاجر است و ما نسبت به مشکلات و نیازی های آن ها بی تفاوت نبوده ایم.

وی افزود: ما با همکاری دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی کمیته رسیدگی به امور زنان و خانواده های مهاجرین را تشکیل داده ایم و در بحث اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی که با اتباع خارجی ازدواج کرده اند نقش تعیین کننده ای داشته ایم.

سلجوقی عنوان کرد: ما اعتقاد داریم حسن همجواری این است که بتوانیم از تجربیات مشترک دو کشور به خوبی اسفاده کنیم.

خانم سلجوقی یادآور شد: در اواخر اسفند سال گذشته یک تفاهمنامه همکاری کانون زنان خراسان رضوی با زنان بازرگان ولایت هرات افغانستان امضا شد که امیدواریم زنان بازرگان در هر دو استان بتوانند از تجربیات همدیگر استفاده کنند.

مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان رضوی ضمن اشاره به جایگاه رفیع زنان در جامعه اسلامی افزود: حضرت امام خمینی (ره) به عنوان رهبر جامعه اسلامی بر این باور بودند که سعادت و شقاوت ملت ها بستگی به زنان جامعه دارد و این جمله مشهور امام خمینی (ره) که فرمودند زن از دامن مرد به معراج می رود  برای ملت اسلامی تعیین کننده و راهگشا است.

گفتنی است: مدیر کل امور بانوان و مشاور استاندار خراسان رضوی ضمن بازدید از صدا و سیمای خراسان رضوی با مدیر، مسئولان و کارمندان رادیو دری دیدار و گفت و گو و از بخش های مختلف این رادیو بازدید و برای گفت و گو در استودیوی برنامه زنده رادیو دری حضور یافت.

در جلسه ای که خانم سلجوقی با محمد رضا خیر آبادی مدیر رادیو دری داشت، آقای خیرآبادی ضمن اشاره به فعالیت های این رادیو گفت: رادیو دری روزانه 13 ساعت برنامه دارد و برخی از برنامه های آن در جهت استحکام بنیان خانواده است و با توجه به این که صدها هزار مهاجر افغانستانی در ایران و خراسان زندگی می کنند ما می توانیم با همکاری دفتر امور بانوان خراسان رضوی برنامه های مشترکی تولید کنیم و رادیو دری این آمادگی را دارد.

 

کلیدواژه