اسد 06, 1398 15:49 Asia/Kabul

سخنگوی طالبان با رد اظهارات برخی مقامات افغان در مورد مذاکرات حکومت افغانستان و طالبان گفت: هیچ تصمیمی در این زمینه از سوی این گروه اتخاذ نشده است

سخنگوی طالبان با رد اظهارات برخی مقامات افغان مبنی بر اینکه تا دو هفته ی دیگر مذاکرات بین حکومت افغانستان و طالبان آغاز می شود، گفت: هیچ تصمیمی در این زمینه از سوی این گروه اتخاذ نشده است.

ذبیح الله مجاهد اظهار داشت: سیاست این گروه آن است که هر زمان با امریکایی ها بر سر خروج نیروهایشان از افغانستان توافق حاصل شد در مورد گفت و گوی بین افغانی هم تصمیم گرفته شود اما با حکومت کابل به عنوان یک حکومت رسمی صحبتی نداریم و فقط با شخصیت های افغان به عنوان افراد و کسانی که باهم اختلافاتی داشتیم گفت و گو می کنیم.

وی با اشاره به اظهارات عباس استانکزی از مذاکره کنندگان طالبان با امریکایی ها مبنی بر اینکه اگر دولت افغانستان به دنبال برگزاری انتخابات باشد مذاکره ای شکل نمی گیرد و جنگ دوام خواهد داشت، عنوان کرد: برنامه انتخابات یک برنامه جعلی و غیر قابل قبول است، افغانستان توسط امریکایی ها اشغال شده و در چنین وضعیتی انتخابات معنایی ندارد.

به گفته سخنگوی طالبان این گروه در حال حاضر با امریکایی ها مذاکره می کند و اگر توافق حاصل شد با افغان ها هم مذاکره می کند و برگزار شدن یا برگزار نشدن انتخابات در روند مذاکرات تاثیری ندارد.

وی افزود: دور هفتم مذاکرات به پیشرفت هایی دست یافت اما در میانه خود متوقف شد زیرا طرفین سفرها و برنامه هایی داشتند و در حال حاضر هم یک هیات طالبان در اندونزی بسر می برد و اگر قرار باشد مذاکرات ادامه پیدا کند ادامه دور هفتم خواهد بود.

 

کلیدواژه