سخنگوی طالبان: تعلیق مذاکرات امریکا و طالبان از سوی دونالد ترامپ به نفع امریکا نیست
(last modified 1398-06-18T09:22:16+00:00 )
سنبله 18, 1398 13:52 Asia/Kabul

تعلیق مذاکرات امریکا و طالبان از سوی دونالد ترامپ به نفع امریکا نیست زیرا طالبان توان ادامه جنگ را دارند

سخنگوی طالبان گفت: تعلیق مذاکرات امریکا و طالبان از سوی دونالد ترامپ به نفع امریکا نیست زیرا طالبان توان ادامه جنگ را دارند.

ذبیح الله مجاهد در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا روند مذاکرات آن کشور با طالبان را به این بهانه که حمله ای روی نیروهای امریکایی در کابل صورت گرفته و آن ها تلفات داده اند به حالت تعلیق درآورد، اظهار داشت: از دید طالبان این عمل به نفع امریکا تمام نمی شود.

وی تصریح کرد: افغانستان تحت اشغال امریکا قرار دارد و ضربات زیادی هم دیده بنابراین چیز زیادی را از دست نمی دهد اما امریکا ضربه خواهند خورد چنانکه سال گذشته هم تلفات جانی و خسارات مالی زیادی را متحمل شد و جایگاه سیاسی که امریکا در جهان داشت به شدت صدمه دیده است.

سخنگوی طالبان عنوان کرد: در صورتی که امریکا به بهانه های مختلف بخواهد سیاست جنگ طلبانه خود را ادامه دهد و جنگ ادامه پیدا کند طالبان همانگونه که جریان مذاکره را به پیش برد، این توان را دارد که جنگ را هم ادامه دهد.

ذبیح الله مجاهد اظهار کرد: امریکا سیاست های ناقص و خامی را در رابطه با مسئله مذاکره و صلح دارد که باید این کمبودهای خود را درک و آن ها را اصلاح کند و به مذاکرات برگردد در غیر اینصورت طالبان در میدان جنگ آماده شکست امریکا است.

وی برخی گمانه زنی ها در مورد اختلافات میان طالبان که سبب راه اندازی حملات اخیر این گروه در افغانستان شده و مخالفت دفتر طالبان در قطر با این حملات را رد کرد و گفت: طالبان دارای رهبری و فرماندهی واحد هستند هرچند که بخش سیاسی طالبان با بخش نظامی این گروه کار چندانی ندارد و این روند هم بر اساس چارچوب تشکیلات بوده و به معنای ناهماهنگی نیست.

به گفته مجاهد اگر برخی از افراد سیاسی طالبان از برنامه های نظامی این گروه اطلاع و آگاهی ندارند به این خاطر است که وظیفه آن ها چیز دیگری است، انجام حملات به عهده کمیسیون نظامی طالبان و محرمانه است.

وی اضافه کرد: اما اگر طالبان با امریکایی ها به توافقاتی برسند تمام طالبان از آن آگاهی یافته و با آن موافق خواهند بود و کسی از آن سرپیچی نخواهد کرد.

 

کلیدواژه