نگرانی وزیر خارجه پاکستان از افزایش تنش در منطقه پس از ترور سردار سلیمانی
(last modified 1398-10-17T04:55:08+00:00 )
جدی 17, 1398 09:25 Asia/Kabul
  •  نگرانی وزیر خارجه پاکستان از افزایش تنش در منطقه پس از ترور سردار سلیمانی

وزیر امور خارجه پاکستان از افزایش تنش در منطقه غرب آسیا پس از ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طرف آمریکا در عراق، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا، «شاه محمود قریشی» روزدوشنبه در نشست نمایندگان مجلس سنای پاکستان در اسلام آباد با ابراز نگرانی از افزایش تنش در منطقه غرب آسیا پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی از جامعه جهانی خواست برای کاهش تنش در منطقه تلاش کنند.

«شاه محمود قریشی» افزود: دولت پاکستان رایزنی گسترده ای را با شماری از کشورها برای بررسی تحولات منطقه آغاز کرده است.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به تبعات ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت، اسلام آباد نگران تبعات وقایع اخیر در منطقه است.

قریشی افزود، افزایش تنش درمنطقه غرب آسیا می تواند باعث مسدود  شدن تنگه هرمز و جلوگیری از ترانزیت انرژی و ایجاد بحران در  جهان منجر شود.

وزیر خارجه پاکستان در عین حال تاکیدکرد، پاکستان هرگز اجازه نمی دهد از خاک این  کشور علیه دیگر کشورها استفاده شود.

در همین حال همزمان با تشییع میلیونی پیکر سردار سپهبد « قاسم سلیمانی» و همرزمان شهیدش در جمع مردم عزادار ایران ، دفتر یادبودی روز دوشنبه در نمایندگانی‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در شهرهای «لاهور و کراچی» پاکستان گشوده شد.

در شهر کراچی «مراد علی شاه» سروزیر ایالت سِند پاکستان با حضور در محل نمایندگی دیپلماتیک ایران شهادت سردار قاسم سلیمانی را به «احمد محمدی» سرکنسول ایران در این شهر تسلیت گفت و افزود، اقدام آمریکا تحریک آمیز و نادرست بود.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به دعوت دولت عراق به این کشور سفر کرده بود به همراه "ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" و هشت نفر از یارانشان بامداد جمعه در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی به فرودگاه بغداد پایتخت عراق به شهادت رسیدند.

کلیدواژه