جدی 19, 1398 15:54 Asia/Kabul
  • توجیهات دولت ترامپ درباره ترور سردار سلیمانی سناتورها را قانع نکرد

سناتورهای آمریکایی حاضر در جلسه مقامات دولت این کشور اعلام کردند، از توضیحات ارائه‌شده قانع نشده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، گروهی از مقام‌های ارشد دولت آمریکا از جمله "جینا هاسپل" رئیس آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا سیا روز چهارشنبه در تلاش برای کاستن از انتقادات نمایندگان کنگره از اقدام تروریستی واشنگتن علیه سردار شهید "قاسم سلیمانی"، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سنا حضور یافتند و در جلسه‌ای پشت درهای بسته توضیحاتی برای سناتورها ارائه کردند.

"مایک لی"، سناتور جمهوری‌ خواه بعد از این نشست در جمع خبرنگاران حاضر شد و با عصبانیت گفت این جلسه «شاید یکی از بدترین جلسات توجیهی‌ بوده که من در حوزه نظامی در دوره 9 ساله حضور در سنا دیده‌ام.»

لی همچنین خودداری مقام‌های دولت ترامپ از ارائه مدارک و شواهد روشن دال بر قریب‌الوقوع بودن یک حمله را «توهین‌آمیز» و مایه تحقیر قانون اساسی آمریکا توصیف کرده است.

«رند پال»دیگر سناتور جمهوری‌ خواه که رابطه خوبی هم با ترامپ دارد، با بیان اینکه نمایندگان دولت از پاسخ دادن به سؤالات طفره رفته‌اند، گفت کاخ سفید در توجیه انجام این ترور، به مجوز جنگ عراق استناد کرده است.

پال افزود، با آنکه پیش از حضور در جلسه درباره رأی به تجدید نظر در خصوص اختیارات جنگی رئیس‌جمهوری مردد بوده، با وضعیت کنونی مطمئن شده است که باید از طرح پیشنهادی دموکرات‌ها برای کاستن از اختیارات ترامپ برای اعلام جنگ، حمایت کند.

«باب منندز» سناتور دموکراتی که به حمایت از سیاست‌های جنگ‌ طلبانه معروف است در توییتر نوشت: «همین الان جلسه توجیهی دولت ترامپ درباره ایران را ترک کردم. یک چیز روشن است: سؤالات ما از پاسخ‌هایی که داریم بیشتر است.»

منندز افزود: «چطور می‌توانیم به قانع کردن مردم آمریکا درباره سیاستی کمک کنیم که عملا وجود ندارد؟»

سردار سپهبد حاج "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و "ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" و 8 نفر از یارانشان بامداد جمعه در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پایتخت عراق به شهادت رسیدند.

سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" به دعوت دولت عراق به این کشور سفر کرده بود.

کلیدواژه