گزارش رسانه روس از شناسایی جنگنده‌ آمریکا در مرز ایران
(last modified 1398-11-03T08:24:05+00:00 )
دلو 03, 1398 12:54 Asia/Kabul
  • گزارش رسانه روس از شناسایی جنگنده‌ آمریکا در مرز ایران

روزنامه "روسیسکایا گازتا" روسیه نوشت، رادار این کشور جنگنده‌های اف-35 آمریکا را در مرز ایران، در زمان بروز حادثه برای هواپیمای مسافربری اوکراین شناسایی کرد.

روزنامه دولتی "روسیسکایا گازتا" روسیه با استناد به اظهارات "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه این کشور گزارش داد، رادار روسیه معروف به "کانتینر"، توانسته رد هواپیماهای به اصطلاح رادار گریز آمریکا در کنار مرزهای ایران را ثبت کند.

بنابر اعلام لاوروف، چند ساعت پس از حمله موشکی ایران به پایگاه‌ های نظامی آمریکا، دست کم شش فروند جنگنده اف-35 نیروی هوایی آمریکا در نزدیکی مرزهای ایران در زمان بروز حادثه برای هواپیمای مسافربری اوکراین پرواز می‌ کردند.

به نوشته این روزنامه روسی، برخلاف ادعای آمریکا درباره رادار گریز بودن جنگنده اف-35، ایستگاه رادار روسیه از مسافت یک هزار کیلومتری در این کشور، این جنگنده‌ها را شناسایی کرده است.

یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین هشتم ژانویه/18جدی، نزدیک فرودگاه امام خمینی (ره) تهران سقوط کرد و تمامی 176 سرنشینان این پرواز جان باختند.

ستادکل نیروهای مسلح ایران در پی این حادثه در اطلاعیه‌ای با اشاره به تهدیدهای رئیس جمهوری و فرماندهان نظامی آمریکا مبنی بر حمله به اهدافی در خاک ایران و افزایش پروازهای جنگی تروریست‌های آمریکایی پیرامون ایران اعلام کرد، بروز خطای انسانی غیرعمد به دلیل چرخش هواپیما و نزدیک شدن به یک مرکز حساس نظامی، عامل هدف قرار گرفتن و سقوط هواپیمای اوکراینی بود.

کلیدواژه