حوت 13, 1398 09:40 Asia/Kabul
  • سازمان جهانی بهداشت: اتهام زنی علیه ایران درباره کرونا مردود است
    سازمان جهانی بهداشت: اتهام زنی علیه ایران درباره کرونا مردود است

سازمان جهانی بهداشت ادعای پنهان کاری ایران را درباره آمار بیماری کرونا رد کرد.

"تدروس آدهانوم گبریسوس"  مدیرکل سازمان جهانی بهداشت امروز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری آمریکایی "سی ان بی سی"، در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر پنهان‌ کاری ایران در ارتباط با آمار قربانیان ویروس کرونا  اعلام کرد: ساز و کارهای مستقل این سازمان، چنین ادعایی را تأیید نمی‌ کند.

آدهانوم گفت: سازمان جهانی بهداشت بدون داشتن دلیل یا مدرک، به هیچ کشوری اتهام نمی‌ زند.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا که می کوشد هیچ بهانه ای را برای تبلیغات سوء علیه ایران از دست ندهد، سه‌شنبه گذشته 26 فوریه در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد که واشنگتن درباره پنهان کاری دولت ایران درباره جزئیات و آمار شیوع ویروس کرونا در این کشور نگران است.

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران به صورت روزانه با برگزاری نشست خبری رسمی، آمار مبتلایان، فوت‌ شده‌ ها و بهبودیافته‌ های کرونا را اعلام می‌ کند. 

براساس اعلام امروز دوشنبه این وزارت، تعداد جان‌باختگان مبتلا به ویروس کرونا در ایران به 66 نفر رسیده است و هزار و 501 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

291 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران نیز سلامت خود را بازیافته اند.

ویروس "کرونا" اواخر دسامبر گذشته در شهر "ووهان" Wuhan، در استان "هوبئی" در شرق چین مشاهده شد و اکنون علاوه بر 30 استان این کشور، به 70 کشور دیگر سرایت کرده است.

تا کنون بیش از 89 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از 45 هزار نفر بهبود یافته و بیش از سه هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

کلیدواژه