حوت 21, 1398 10:11 Asia/Kabul
  • تلفات کرونا در آمریکا به 30 نفر رسید؛ 35 ایالت آمریکا درگیر کرونا

با اعلام مرگ یک آمریکایی دیگر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در ایالت "داکوتای جنوبی" در روز سه شنبه، شمار قربانیان ناشی از این ویروس در آمریکا به 30 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، شبکه سی ان ان آمریکا نیز خاطرنشان کرد، تاکنون 971 آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

هم اکنون 35 ایالت آمریکا درگیر ویروس کرونا هستند.

انجمن بیمارستان‌های آمریکا روز یکشنبه  در گزارشی اعلام کرد، احتمالا 96 میلیون آمریکایی به این ویروس مبتلا خواهند شد که از این تعداد 480 هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد.

نگرانی‌ها در آمریکا درباره عملکرد دولت "دونالد ترامپ" رئیس جمهور این کشور در قبال شیوع ویروس کرونا بالا گرفته و حتی  چندین ایالت این کشور به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند.

پایگاه آمریکایی "تروث‌اوت" اخیرا با اشاره به اینکه 28 میلیون نفر در آمریکا فاقد خدمات بیمه هستند شیوع ویروس کرونا در این کشور را فاجعه‌بار دانست.

ویروس "کرونا" اواخر سال گذشته میلادی 2019 در شهر "ووهان" Wuhan در استان "هوبئی" شرق چین مشاهده شد و اکنون علاوه بر 30 استان این کشور، به بیش از 110 کشور دیگر از جمله  آمریکا، انگلیس، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، فرانسه، ایتالیا، عربستان و امارات سرایت کرده است. 

براساس آخرین آمار، تاکنون دستکم 116هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود 64000 نفر بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند. بیش از 4000 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کلیدواژه