درخواست فعال امریکایی برای تحقیق درباره ماسک های اهدایی ترامپ به اسراییل
(last modified 1399-01-23T09:45:48+00:00 )
حمل 23, 1399 14:15 Asia/Kabul
  • درخواست فعال امریکایی برای تحقیق درباره ماسک های اهدایی ترامپ به اسراییل
    درخواست فعال امریکایی برای تحقیق درباره ماسک های اهدایی ترامپ به اسراییل

یک فعال صلح طلب آمریکایی با اشاره به نیاز شدید کادر پزشکی در بیمارستان‌های آمریکا به ماسک و دیگر تجهیزات پزشکی، تحقیق پیرامون ارسال ماسک از پنتاگون برای اسراییل را خواستار شد.

"آریل گلد" عضو گروه کدپینک روز شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا در واکنش به انتشار خبر ارسال ماسک های اهدایی "دونالد ترامپ" رییس جمهوری امریکا به اسراییل از سوی روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست"، رادیوی ارتش اسراییل و سپس بازتاب وسیع و گسترده آن در شبکه های اجتماعی اظهار داشت، در حالی که کادر درمانی در سراسر ایالات متحده مجبورند از ماسک‌های دست دوم و دست‌ساز استفاده کنند، ترامپ یک میلیون ماسک به ارتش اسرائیل هدیه کرده است تا بتواند با اطمینان بیشتری به اشغالگری خود ادامه دهد.

اریل گلد همچنین بر مداخله دیگر نهادهای دولتی و مدنی آمریکا برای بررسی ارسال لوازم پزشکی مورد نیاز مردم آمریکا به ارتش اشغالگر تاکید کرد.

روزنامه لس آنجلس تایمز با اشاره به بحران بی‌سابقه کووید-19 در مراکز درمانی آمریکا نوشت، مسئولان بیمارستان و درمانگاه‌ها در هفت ایالت این کشور در مصاحبه هایی طی هفته گذشته اعلام کردند، دولت فدرال سفارش‌های آنها را برای تامین منابع ضروری بدون توضیحی مصادره کرده و به مکان نامعلومی برده است.

آژانس مدیریت فوریت‌های اضطراری فدرال و همچنین دولت آمریکا توضیحی درباره اینکه چه اتفاقی برای تجهیزات پزشکی افتاده و آنها به کجا برده می شوند، نداده است.

آمریکا با ثبت بیش از 500  هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا رتبه نخست را در جهان به خود اختصاص داده است. بیش از 18 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

 

کلیدواژه