ثور 03, 1399 15:23 Asia/Kabul
  • تداوم اتهام زنی آمریکا علیه ایران، روسیه و چین
    تداوم اتهام زنی آمریکا علیه ایران، روسیه و چین

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار گزارشی، در ادامه دورغپردازی های مقامات آمریکایی ایران، چین و روسیه را به پیشبرد گسترش اطلاعات جعلی درباره منشأ بیماری "کووید-19 " و نسبت دادن آن به آمریکا متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پلیتیکو، وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی مدعی شده است که در پی شیوع ویروس کرونا در جهان، سه کشور ایران، روسیه، چین و با استفاده از یک روایت مشابه، کارزار گسترش اطلاعات اشتباه و جعلی علیه آمریکا به راه انداخته ‌اند 

مرکز مشارکت جهانی وزارت امور خارجه آمریکا در این گزارش، ایران، روسیه، چین را  متهم کرد که در کمپین ضدآمریکایی خود مدعی شده‌اند که ارتش آمریکا منشأ ویروس است و این ویروس در حقیقت سلاح بیولوژیکی  به شمار می رود که برای اهداف سیاسی مورد استفاده قرار گرفته است.

این گزارش همچنین پکن، تهران و مسکو را متهم کرده که در حملات تبلیغاتی خود به آمریکا مدعی شده‌اند که این کشورها در مدیریت ویروس کرونا بهتر از آمریکا عمل کرده‌اند.

واشنگتن در حالی این ادعا را مطرح می کند که آمار و ارقام رسمی منتشر شده نشان می‌دهد، آمریکا همچنان با ۸۱۹ هزار و ۱۷۵ مورد ابتلا و ۴۵ هزار و ۳۴۳ مورد فوتی بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کروناویروس در جهان را دارد.

 

 

کلیدواژه