درخواست گوترش برای آتش‌بس جهانی در آستانه ماه مبارک رمضان
(last modified Thu, 23 Apr 2020 07:59:12 GMT )
ثور 04, 1399 12:29 Asia/Kabul
  • درخواست گوترش برای آتش‌بس جهانی در آستانه ماه مبارک رمضان

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت ماه رمضان آتش‌بس جهانی در مناطق درگیری را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد چهارشنبه در پیامی ویدیویی اعلام کرد، ماه رمضان امسال بسیار متفاوت خواهد بود، چرا که بسیاری از فعالیت‌ های جامعه تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار خواهد داشت و بسیاری از مردم در مناطق درگیر بار دیگر به شکلی غم‌ انگیز این ماه را با جنگ و ناامنی در همه جا پیش رو خواهند داشت.

گوترش با آرزوی بهترین‌ ها برای مسلمانان سراسر جهان در آستانه ماه مبارک رمضان بار دیگر درخواست 23 مارس/4حمل خود مبنی بر برقراری فوری آتش‌ بس جهانی را تکرار کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد این بار گفت: من آن درخواست را امروز بار دیگر با اشاره‌ به آیه‌ای در قرآن مقدس تکرار می‌کنم. «و اگر دشمنان به صلح و مسالمت تمایل داشتند تو نیز مایل به صلح باش و کار خود به خدا واگذار که خدا شنوا و داناست.»

آنتونیو گوترش درباره حمایت از اقشار آسیب‌پذیر ضمن تشکر از دولت‌ها و مردم در سراسر جهان اسلام یادآور شد: درهای بسیاری در جهان به روی افراد نیازمند حمایت حتی پیش از شیوع ویروس کرونا بسته شده است.

این درخواست در حالی مطرح شده که یمن، سوریه و عراق همچنان صحنه مداخله نظامی گروه های دولتی و تروریستی مورد حمایت آمریکا و برخی متحدان عربی و غربی آن هستند.

کلیدواژه