نامه قانون گذاران آمریکایی درباره سیاست دولت ترامپ علیه ایران
(last modified 1399-02-12T07:32:31+00:00 )
ثور 12, 1399 12:02 Asia/Kabul
  • نامه قانون گذاران آمریکایی درباره سیاست دولت ترامپ علیه ایران

نزدیک 90 درصد اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای تغییر تاکتیک دولت ترامپ را درباره جمهوری اسلامی ایران خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۳۸۲ نفر از ۴۲۹ عضو مجلس نمایندگان آمریکا در یک اقدام بی سابقه  فراحزبی، طی نامه‌ای از «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا خواستند که هنگام تلاش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، تاکتیک‌های خود را برای تعامل با سازمان ملل متحد تغییر دهد و با متحدان و شریکان آمریکا همکاری کند.  

این نامه به ابتکار «الیوت انگل» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و «مایک مک‌کاول»، عضو ارشد جمهوری‌خواه در این مجلس نوشته شده است.  

در این نامه آمده است: تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر به پایان می‌رسد و ما نگرانیم که انقضای این ممنوعیت‌ها باعث شود کشورهای بیشتری اقدام به معاملات تسلیحاتی با ایران کنند. 

روزنامه نیویورک‌ تایمز روز دوشنبه گزارش داد، وزیر امور خارجه آمریکا در چارچوب سیاست فشار حداکثری علیه ایران تلاش می کند با توسل به توافق برجام، از شورای امنیت سازمان ملل متحد بخواهد تا تحریم‌ تسلیحاتی ایران که اکتبر 2020 پایان می یابد، تمدید شود.

این رویکرد آمریکا با مخالفت روسیه مواجه شده است.

کارشناسان معتقدند آمریکا چون از برجام خارج شده است، دیگر جزو طرف‌های مشارکت‌کننده در این توافق نیست و نمی‌تواند به آن استناد کند.

کلیدواژه